ورزش کردن اصول خاصی دارد که رعایت آن ها نه تنها باعث پیشرفت در ورزش می شود، بلکه سبب سلامت و عدم آسیب دیدگی بدن می گردد. البته اگر خواهان ورزش کردن به صورت اصولی و پایه ای هستید مهم است که به چه باشگاهی می روید یا زیر نظر چه کسی تمرین می کنید. همه ی این ها گفته شد تا برسیم به این مطلب که داشتن وسایل و ملزومات ورزشی هم، جزئی از اصول مهم این کار است. یکی از مهمترین ابزارهایی که شاید در نظر هر کسی مهم نباشد، داشتن ساک یا کوله پشتی ورزشی است.

 

انواع کیف و کوله پشتی ورزشی مناسب

ساک دستی ورزشی و مخصوص باشگاه:

ساک دستی ورزشی و مخصوص باشگاه | همه چیز در مورد کیف و کوله ورزشی | فروشگاه تنسر

کیف یا ساک ورزشی، در اصل چیزی شبیه به دافل بگ می باشد. یک کیف استوانه ای شکل که می تواند از جنس پارچه، کتان، برزنت یا حتی چرم باشد. داشتن زیپ بزرگ و راحت بودن در دسترسی به داخل آن، سبب می گردد که استفاده از آن بسیار راحت باشد. این نوع از کیف های ورزشی (gym bag) طرفداران بسیاری دارد و این طرفداری، بیشتر به خاطر حمل راحت و سادگی آن است. همچنین داشتن یک یا دو زیپ بزرگ که می توان همه ی لباس ها و کفش ورزشی را درون آن قرار داد و با خود حمل کرد، عامل مهمی در محبوبیت این کیف ها است.

کوله پشتی ورزش های خاص:

هر وقت سخن از ورزش های خاص به میان می آید دیگر منظورمان باشگاه بدنسازی، کشتی یا فوتبال و امثالهم نیست. ورزش های خاصی که باید برای آن ها یک وسیله ی حمل و نقل مناسب در نظر گرفت شامل:

  • صخره نوردی
  • کوهنوردی
  • یخ نوردی
  • دوچرخه سواری
  • دو
  • گلف و

می باشند که هر کدام یک نوع از کوله پشتی های مخصوص به خود را دارند.

کوله های کوهنوردی و کوهستان گردی:

این کوله پشتی ها با توجه به اینکه چه کسی از آن استفاده می کند، تفاوت اساسی با هم دارند. در مدل های مردانه، حجم آن ها بیشتر است و حالت کشیدگی بیشتری دارند. بیشترین وزنی که قرار است تحمل شود توسط بند های شانه ای، به روی شانه و کمر منتقل می شود چون مردان از لحاظ جسمی قوی ترهستند و فیزیک بدنی آن ها به گونه ای است که شانه های پهن تری دارند و می توانند وزن کوله پشتی را تحمل کنند. اما در مدل های زنانه، طراحی کوله پشتی کمی متفاوت است. پایین آن کشیدگی کمتری داشته و خمیده است. بنابراین وزن کوله پشتی روی کفل و باسن می افتد.

اینکه قرار است ورزشکار کوهنورد، چند روز در کوه بماند هم، عامل دیگری در انتخاب یک کوله پشتی است. هر چقدر تعداد روزهایی که در کوه سپری می کند بیشتر باشد، کوله پشتی حجم دار تری را نیاز دارد.

مورد مهم در کوهنوردی این است که نمیتوان برای برداشتن یکسری از وسایل دم دستی در مسیر هر بار به کوله پشتی رجوع کرد اینجاست که کیف کمری به کمک مان می آید تا وسایل کوچک و ضروری را دم دستمان قرار دهیم و خرید کیف کمری انتخاب مناسبی در این شرایت میباشد

کوله پشتی های یخ نوردی و صخره نوردی:

کوبه پشتی های یخ نوردی و صخره نوردی | همه چیز در مورد کیف و کوله ورزشی | فروشگاه تنسر

این کوله پشتی ها هم دارای ویژگی های خاص خود می باشند. زنانه یا مردانه بودن آن ها زیاد فرقی نمی کند. چون در ورزش صخره نوردی یا یخ نوردی جنسیت اهمیت چندانی ندارد. این ورزش ها به قدری سخت و طاقت فرسا هستند که فشار آن برای هردو جنس زیاد است. پس این کوله پشتی ها باید دارای ویژگی هایی باشند که نیاز هردو جنس را تامین کنند. زیپ های متعدد و جادار بودن کوله پشتی، یا اینکه حجم مناسب و مقاومت بالا و همچنین ضد آب بودن، همه و همه باید وجود داشته باشند تا استفاده کننده دچار مشکل نشود.

کوله پشتی های دوچرخه سواری:

این کوله پشتی ها هم زنانه و مردانه بودنشان مهم نیست. مهم این است که یک دوچرخه سوار بتواند آن را به پشت خود متصل کند و به گونه ای هوشمندانه طراحی شده باشد که کمترین تماس را با اندام های حرکتی دست و پا داشته باشد و دوچرخه سوار کاملا آزاد و راحت باشد.

کوله پشتی ورزش های معمولی:

در این مطلب و مقاله منظورمان از ورزش های معمولی، آن دسته از ورزش هایی است که فقط وسایل مورد نیازش را درون کیف می گذاریم و به باشگاه می بریم. کوله پشتی در این ورزش ها فقط نقش حمل کننده وسایل را از خانه تا باشگاه و بالعکس بر عهده دارند. ورزش هایی مثل فوتبال، والیبال و بسکتبال، بدنسازی و کشتی، شنا و استخر.

کوله پشتی هایی که قرار است برای این ورزش ها مورد استفاده قرار بگیرد باید از نوع معمولی و جادار باشد. قرار است فقط یک دست لباس و یک جفت کفش و یا نهایتاً یک بطری آب، دستکش یا کمربند به آن اضافه شود. از نظر جنس و الیاف به کار رفته در آن بهتر است از نوع برزنت یا کتان باشد. اگر ضد آب باشد هم که چه بهتر ولی در کل باید استقامت بالایی داشته باشد. ناگفته نماند که کوله پشتی برای ورزش های معمولی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

کوله پشتی مناسب برای باشگاه و فوتبال |  همه چیز در مورد کیف و کوله ورزشی | فروشگاه تنسر

ویژگی های بارز کیف و ساک دستی برای رفتن به باشگاه

برای رفتن به باشگاه، داشتن یک کیف یا ساک دستی ورزشی در درجه ی اول اهمیت قرار دارد و اگر نبود در درجات بعدی کوله پشتی قرار می گیرد. اگر ساک ورزشی طرفداران بیشتری دارد، حتما یک سری ویژگی هایی دارد که سبب جلب رضایت بالای ورزشکاران شده است. برخی از ویژگی ها در خرید ساک دستی و خرید کیف دستی و دوشی در زیرآورده شده است:

  • سبک بودن کیف و ساک دستی های ورزشی یکی از مهم ترین عوامل در استفاده زیاد آن در مقابل کوله های پشتی توسط ورزشکاران می باشد.
  • جادار بودن کیف های دستی ورزشی از عوامل مهم دیگر است. این کیف ها معمولا به صورت استوانه ای هستند و سرتاسر آن می توان لباس و دیگر وسایل را گذاشت.
  • این کیف ها یک بند بلند شانه ای دارند و دو دسته حمل که خیلی کار حمل و نقل را برای یک ورزشکار ساده می کنند.
  • قیمت مناسب و در مقابل کارایی بالای این کیف و ساک دستی ها فروش آن ها را زیاد کرده است. اکثر ورزشکاران معروف دنیا نیز برای رفتن به باشگاه و تمرین بجای داشتن کوله پشتی، ترجیح می دهند یک کیف یا ساک دستی ورزشی داشته باشند.

 

کلام آخر

اگر به جای داشتن و خرید کوله پشتی، ترجیح شما داشتن یک ساک و کیف ورزشی است، باید بدانید که این کیف ها در انواع چرمی و پلاستیکی و برزنتی تولید می شوند که هر کدام دارای ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود می باشند. نمی توانید به طور مطلق بگویید کدام یک بهتر است. حتی کوله پشتی های ورزشی نیز برای ورزش های سبکی چون فوتبال و والیبال هم استفاده می شوند. این ها همه به خود شما بستگی دارد که کدام را انتخاب کنید. توصیه می کنیم قبل از خرید، سری به فروشگاه ” تنسربگ بزنید تا با مدل های متنوع و قابلیت های هر کدام آشنا شوید.

  • فروشگاه کیف تنسر
  • 1399/06/06
  • 2822 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه
شروع مکالمه در واتس آپ