اگر خرید کیف دستی و دوشی مد نظرتان می باشد بد نیست کمی دانش چرم شناسی خود را بالا ببرید. اگر چرم اصل را از تقلبی و بی کیفیت تشخیص دهید، 50 درصد ماجرا حل است. 50 درصد دیگر داشتن اطلاعات در مورد برند و مشخصات ظاهری آن است. ما در این مقاله 5 روش تشخیص کیف دستی چرمی اصل  از تقلبی را برای شما بازگو می کنیم تا در هنگام خرید دچار مشکل نشوید:

  • کیف های دستی چرمی اگر با چرم اصل دوخته شوند، هر چقدر هم که گرما دیده و آفتاب دیده باشند باز هم بویی مثل بوی بدن بز می دهند. بوی طبیعی چرم از آن ها برطرف نمی شود.
  • کیف هایی دستی چرمی با برند معروف، اکثرا دارای الحاقیات و لوازم جانبی هستند که معرف برند شرکت می باشد. اکثرا دارای جعبه، لوازم یدک و زیبایی خاص و خیره کننده ای هستند اما کیف های فیک هرگز اینطور نیستند.
  • کیف های دستی با جنس چرم دارای یراق آلات با کیفیت و رنگ ثابت هستند.
  • کیف های چرمی اصل دارای آستر داخلی بسیار با کیفیتی هستند که سعی می شود رنگ و طرح آن هماهنگ یا مکمل کیف باشد. اما کیف های تقلبی این چنین نیستند.
  • همیشه به دوخت داخلی و بیرونی، شناسنامه ی اصل بودن کیف و قیمت آن توجه کنید. کیف های اصل با قیمت پایین فروخته نمی شوند. البته گاهی کیف های تقلبی گران هستند و در ضمن شناسنامه اصل بودن هم دارند. این تشخیص با توجه به تجربه ی شما بدست می آید. یک راه تشخیص، سرچ در اینترنت است.

کیف دستی چرم | کیف دستی چرم و 5 روش تشخیص کیف چرمی اصل از فیک | فروشگاه کیف و کوله پشتی مدرسه

4 روش نگهداری از کیف دستی چرم

اگر به سراغ کیف های دستی از جنس چرم می روید، رعایت یکسری از نکات نگهداری بسیار حائز اهمیت است.

بعد از خرید کیف چرمی نکات زیر را رعایت کنید:

  • باید بدانید که چرم قابل شست و شو است اما نه اینکه آن را داخل ماشین لباسشویی بیندازید. منظور از شست و شو این است که در مواقع اضطراری می توانید یک دستمال خیس به آن بکشید اما اگر همین کار را هم نکنید خیلی بهتر است. سعی کنید گرد و خاک آن را با پارچه ی خشک تمیز کنید
  • می توانید کیف دستی چرم خود را با محلول های واکس مخصوص چرب کرده تا براق شوند و شکل بهتری پیدا کنند.
  • کیفی که از جنس چرم اصل باشد محال است ترک بردارد فقط ممکن است کمی چروک بشود که آن هم طبیعی است اما می توانید برای جلوگیری از این اتفاق هم چاره ای کنید. می توانید وقت هایی که از کیف استفاده نمی کنید آن را پر از روزنامه و کاغذ کنید تا شکل طبیعی کیف حفظ شود.
  • کیف چرم طبیعی اگر در معرض آفتاب و گرمای شدید باشد عمرش کم می شود. بهتر است وقت هایی که از آن استفاده نمی کنید آن را در مکانی تاریک مثل کمد نگهداری کنید.

راهنمای انتخاب یک کیف دستی چرمی

کیف دستی چرم زنانه | کیف دستی چرم و 5 روش تشخیص کیف چرمی اصل از فیک | فروشگاه کیف و کوله پشتی مدرسه

کیف های چرمی طرفداران زیادی پیدا کرده است و به خصوص در بین خانم ها و آقایان جوان جایگاه ویژه ای دارد. کسانی که به دنبال خرید کیف دانشجویان، خرید کیف و کوله مدرسه و یا خانم هایی که به دنبال تیپ خاص هستند، مدیران و کارمندان، همه و همه از داشتن کیف دستی چرم لذت می برند. کیف های دستی چرمی آنقدر تنوع دارند که گاهی  می توان یکی را به جای دیگری هم استفاده کرد. مثلا کیف مدیریتی را به جای کیف لپ تاپ یا کیف جا کارتی را به جای کیف پول می توان استفاده کرد. تنوع در محصولات چرمی زیاد است. انواع کیف های دستی با جنس چرم اصل و تقلبی. به هر حال هیچ محصولی در بازار نیست که انواع تقلبی و فیک آن وجود نداشته باشد. این روزها بازار کیف و کیف فروشی ها پر شده از جنس های فیک و تقلبی که متاسفانه به جای مارک و برند اصلی در حال به فروش رسیدن می باشند. کیف های دستی به دلیل تنوع بالا و انواع مختلفی که دارند، از حیث این ماجرا در امان نمانده و روز به روز تعداد زیادی از محصولات مشابه و فیک آن وارد بازار می شود. باید در هنگام خرید بسیار دقت کنید که کیف دستی چرمی تقلبی خرید نکنید. اگر چرم شناس باشید و بدانید که چرم اصلی چیست و چه ویژگی هایی دارد، بهتر می توانید خرید کنید. برای تشخیص چرم اصلی از تقلبی در ابتدا باید انواع چرم را بشناسید. در کل دو نوع چرم وجود دارد، طبیعی و مصنوعی. چرم طبیعی از حیواناتی مثل بز و گاو و به ندرت از تمساح و مار تهیه می شود ولی چرم مصنوعی در کارخانه تولید می شود. چرم طبیعی بوی خاصی دارد، پشت و روی آن طرح های نامنظم وجود دارد اما چرم مصنوعی یکسری طرح منظم و تکرار شده دارد و بوی خاصی ندارد.

البته راه های تشخیص چرم اصلی از تقلبی خیلی بیشتر از این دو مورد است که در اینجا به ذکر همین دو مورد بسنده کردیم اما در ادامه بیشتر صحبت می کنیم.

کیف های دستی چرمی با چرم مصنوعی الزاما بد نیستند. اتفاقا برخی از کیف های چرم مصنوعی با کیفیت بالایی تولید می شوند و چند برند مطرح در جهان نیز وجود دارند که محصولاتشان از چرم مصنوعی است اما اکثر کیف های تقلبی و فیک از جنس چرم های مصنوعی نامرغوب هستند.

در انتخاب کیف های دستی چرمی بد نیست نکات زیر را مد نظر قرار دهید تا انتخاب بهتری داشته باشید:

  • کیف های دستی چرمی با چرم طبیعی گران تر از چرم مصنوعی می باشند. اگر خانم هستید، گرفتن یک کیف با کیفیت نه چندان خیلی بالا می تواند نیاز شما را برطرف کند اما آقایان بهتر است کیف های با دوام بیشتر را خرید کنند. چون آقایان معمولا در طول روز خیلی کمتر از خانم ها کیف دستی استفاده می کنند ولی خانم ها بیشتر. پس خانم ها ممکن است در یک سال 2 تا 3 کیف شاید هم بیشتر، خرید کنند.
  • کیف های دستی در انواع مختلف تولید می شوند. کیف دستی چرمی مخصوص خرید، کیف چرمی مخصوص دانشگاه یا اداره، کیف دستی چرمی مدیریتی و انواع مختلف دیگر. می توانید بسته به نیاز خود یکی را انتخاب کنید.
  • کیف دستی می تواند نشان دهنده ی شخصیت شما باشد. این روزها داشتن کیف دستی به یک اکسسوری تبدیل شده و همه دوست دارند طبق استایل خود، کیف دستی داشته باشند پس در انتخاب آن دقت لازم را بعمل آورید.
  • چرم طبیعی خیلی بهتر از مصنوعی است اما نباید فراموش کرد که خیلی گران قیمت است. آقایان بهتر است برای خود کیف چرم طبیعی استفاده کنند و خانم ها از مصنوعی. بخاطر اینکه چرم های مصنوعی با داشتن دوخت ماشینی استحکام بیشتری دارند و خانم ها دائما در حال پاره کردن و آسیب زدن به کیف های دستی خود هستند اما آقایان خیلی کمتر.
  • فروشگاه کیف تنسر
  • 1399/07/16
  • 1963 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه
شروع مکالمه در واتس آپ