کوله پشتی ها انواع مختلفی دارند در میان کوله های ورزشی، کوله پشتی فوتبال جزء پر طرفدارترین کوله پشتی هاست. این کوله پشتی برای افرادی که به صورت تخصصی تمرین فوتبال انجام می دهند، بهترین و ضروری ترین کوله  پشتی ورزشی است. حتی دانش آموزان و دانشجویانی که قرار است سر کلاس تربیت بدنی شرکت کنند می توانند از آن برای بردن لباس ها و توپ فوتبال خود استفاده کنند همچنین بعضی از کیف های مسنجر بین ورزش کاران عضی از رشته های ورزشی محبوب میباشد و خیلی از نکات زیر بهتر است در خرید کیف دوشی مسنجر هم رعایت شود.

کوله پشتی فوتبال بیشترین کاربردی که دارد برای همان ورزش فوتبال است. این کوله پشتی در مقایسه با کوله پشتی های ورزشی عادی کمی متفاوت تر است. تفاوت آن در شکل ظاهری و بزرگی آن می باشد. البته خیلی هم بزرگ نیست اما به گونه ای ساخته می شود که بتوان یک توپ فوتبال استاندارد و یک دست لباس و بطری آب و کفش درون آن جا داد.

اگر به فوتبال علاقه مندید و یا دوست دارید که یک کوله پشتی فوتبالی داشته باشید، توصیه می کنیم نکات مهم در انتخاب آن را جدی گرفته و بکار ببرید تا بتوانید از رفتن به سالن یا چمن فوتبال لذت ببرید.

رعایت نکات کلی زیر در خرید یک کوله پشتی فوتبال مهم است:

کوله پشتی لایت | راهنمای انتخاب یک کوله پشتی فوتبال برای سالن و چمن |فروشگاه تنسر

 

  • اگر کوله پشتی ورزشی مخصوص فوتبال می خواهید، باید بدانید که قرار است علاوه بر لباس، یک توپ هم در آن جا بدهید اگر اینطور نبود که اسم کوله پشتی را کوله پشتی فوتبال نمی گذاشتند.
  • گاهی وقت ها از نظر ظاهری یک کوله پشتی فوتبالی شبیه به کوله پشتی عادی است. پس مراقب باشید. کوله پشتی فوتبالی باید جای مناسب و فضای کافی برای یک توپ را داشته باشد
  • بهتر است کوله پشتی فوتبالی را خریداری کنید که یک زیپ بزرگ برای توپ در قسمت جلویی داشته باشد و یک زیپ جدا برای قرار دادن لباس و کفش و دستکش. در ضمن بهتر است در اطراف و کناره های آن جای جداگانه برای بطری آب هم داشته باشد.
  • کوله پشتی فوتبال باید دارای بند شانه ای مقاوم و پهن باشد تا آسیبی به شانه و اعصاب ریشه ای شانه وارد نکند
  • کوله پشتی فوتبال بهتر است دارای پدهای اسفنجی پشت کوله و زیر بند شانه ای داشته باشد
  • حتی الامکان کوله پشتی برای فوتبال خریداری کنید که بتوانید دست کم 50 درصد از وزن وسایل را در اطراف و کناره ها جا دهید و قسمت اصلی کوله سبک تر باشد. این کار باعث می شود فشار کمتری به کمر بیاید.
  • سعی کنید کوله پشتی فوتبالی شما طبق فاکتورهای ارگونومیک ساخته شده باشد تا آسیبی به کمر وارد نکند.
  • کوله پشتی خیلی ارزان قیمت قطعا کوله پشتی مناسبی نیست پس برای کوله پشتی فوتبالی باید هزینه کنید.

اگر موارد بالا را به هنگام خرید رعایت کنید، مطمئن باشید که از انتخاب و خرید کوله پشتی مخصوص فوتبال راضی خواهید بود. البته توجه به این نکته هم ضروریست ، سعی کنید کوله پشتی فوتبالی شما ضد آب باشد. اگر ضد آب نباشد ممکن است در روزهای بارانی آب به داخل کوله پشتی نفوذ کرده و لباس های شما را خیس کند.

کوله پشتی تنسر مدل ریزو RIZO | راهنمای انتخاب کوله پشتی فوتبال برای سالن و چمن |فروشگاه تنسر

 چگونه می توانیم از کوله پشتی فوتبال خود مراقبت کنیم

بعد از کلی زحمت و وقت و هزینه ای که برای تهیه ی یک کوله پشتی می گذارید، بهتر است در مراقبت از آن هم کوشا باشید چون در غیر این صورت زود آن را از دست خواهید داد.

بهتر است کوله پشتی مدرسه و ورزشی مثل کوله پشتی فوتبال از هم مجزا و جدا باشد تا کوله پشتی ورزشیتان در مدرسه آسب نبیند و این گونه احتمال آسیب دیدن کوله پشتی ورزشی کمتر میشود پس پیشنهاد میکنم اگر کوله پشتی جداگانه ندارید به فکر خرید کیف و کوله مدرسه  باشید

کوله پشتی های مخصوص فوتبال در معرض هر نوع کثیفی و آلودگی قرار دارند چون آن را از خانه به یک مکان عمومی می برید که انواع کوله ها و لباس ها نیز در آن سالن یا رختکن آن وجود دارد. پس به طور معمول بعد از هر جلسه ی تمرین، کوله پشتی شما کثیف می شود. اگر کوله ی شما از جنس پارچه و الیاف یا پلی استر و برزنت و کتان باشد، نگران نباشید می توانید آن را با دست  به راحتی بشویید. اگر هم از کوله پشتی چرمی ( احتمال وجود آن کم است و در بازار کمیاب است) استفاده می کنید که باید طبق اصول تمیز کردن چرم و پارچه ی چرمی ، آن را با دستمال مرطوب و واکس مخصوص تمیز کنید.

به هر حال کوله پشتی فوتبال می تواند منبع بزرگ تکثیر میکروب و باکتری باشد چون بعد از اتمام تمرین کفش و لباس عرقی خود را در آن می کذارید و به سرعت باکتری ها تکثیر پیدا می کنند پس باید محفظه ی درونی کوله پشتی را همیشه تمیز نگهدارید و آن را ضد عفونی کنید.

هیچ گاه کوله پشتی خود را سنگین نکنید، همین یک کار برای دو سه بار کافیست تا شیرازه ی کوله پشتی فوتبالی شما از هم بپاشد. رعیت نکات ایمنی مثل قرار ندادن وسایل نوک تیز و برنده یا بطری آب با درب شل و … نیز نکاتی هستند که نیازی به گفتن و توضیح دادن نیست و هر کسی آن را می داند.

 

3 نکته ی طلایی، مهم و ضروری در انتخاب یک کوله پشتی فوتبال

کوله پشتی دنا DENA | راهنمای انتخاب یک کوله پشتی فوتبال برای سالن و چمن |فروشگاه تنسر

در بالا به موارد مهمی در مورد نگهداری از کوله پشتی و انتخاب آن اشاره کردیم اما 3 نکته ی طلایی در انتخاب، حفظ و مراقبت از کوله پشتی و خرید کوله پشتی بسیار مهم است  و آن ها را به صورت جداگانه  تحت عنوان نکات طلایی به شما خواهیم گفت:

نکته طلایی اول برای خرید کوله پشتی فوتبالی

اگر قصد خرید کوله پشتی فوتبال دارید، سعی کنید کوله پشتی برند خریداری کنید. زیرا برندهای اورجینال از پارچه های مرغوب و از زیپ و یراق آلات با کیفیت در ساخت استفاده می کنند.

نکته طلایی دوم

هرگز هرگز هرگز! کوله پشتی را در ماشین لباسشویی نیندازید. شست و شو در ماشین لباسشویی با تاید، بیشترین آسیب را به بافت پارچه می رساند.

نکته طلایی سوم

کوله پشتی فوتبال استاندارد تهیه کنید. اصلا پیشنهاد می کنیم موقع خریدن کوله پشتی فوتبال، از فروشنده بخواهید که یک دست لباس و کفش و چیزهای دیگر به شما بدهد و داخل آن قرار دهید سپس آن را به کمر خود آویزان کنید، ببینید فشاری روی شانه یا کمر حس می کنید یا نه. کوله پشتی استاندارد باید 3 سانتی متر از خط گودی کمر شما بالاتر قرار گیرد و یک حالت قوسی داشته باشد تا وزن اضافی روی باسن بیفتد نه کمر. اغلب افراد موقع خرید کوله پشتی، آن را خالی روی شانه ی خود آویزان می کنند نهایتا 200 یا 300 گرم روزنامه و کاغذ باطله در آن گذاشته اند و راحت بودن در آن لحظه را ملاک اصلی انتخاب خود قرار می دهند و این کاملا غلط است.

منابع : https://article.tebyan.net/

 

  • فروشگاه کیف تنسر
  • 1399/08/06
  • 2384 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه
شروع مکالمه در واتس آپ