وقتی صحبت از مسافرت به میان می آید، یاد کیف دستی و چمدان مسافرتی مان می افتیم که شاید مدت هاست در انباری یا زیر زمین خانه در حال گرد و خاک خوردن است. می رویم تا دستی به سر و گوش آن بکشیم و آماده ی مسافرت شویم. اما اگر با کهنگی و غیر قابل استفاده بودن آن مواجه شدیم چه کار باید بکنیم؟

اینجاست که فکر خرید یک چمدان نو و جدید ذهن ما را به خود مشغول می کند. باید چه چمدانی بخریم؟ از کجا؟ اصلا نیاز به یک چمدان داریم یا کیف دستی و کوله پشتی؟

ما در اینجا به شما می گوییم که در چنین مواقعی راه چاره چیست و باید چه کنید.

 

چمدان یا کیف و کوله پشتی؟  کدام یک؟

 

اگر قرار است تنها سفر کنید، اگر قرار است فقط وسایل شخصی خودتان را با خود حمل کنید و قصد سفر تفریحی و سیاحتی به درون شهر های کشور را دارید، بهترین گزینه استفاده از کوله پشتی یا یک کیف دستی مناسب است. هم جا داراست و هم کفاف وسایل شخصی تان در مسافرت های نزدیک و داخل کشور را می دهد. اما اگر قصد سفر طولانی دارید یا قرار است به غیر از شما، کس دیگری همراه شما باشد، تنها گزینه پیش رو، استفاده از یک چمدان مسافرتی راحت و سبک و جادار است.

اینکه کدام یک را ترجیح می دهید کاملا به خود شما بستگی دارد اما بهتر است قبل از خرید به نکات مثبت و منفی هر کدام نگاهی بیندازید و سپس اقدام به خرید کنید.

انواع چمدان های مسافرتی:

چمدان مسافرتی کوچک رنگ قرمز | چمدان مسافرتی و نحوه ی انتخاب یک چمدان مسافرتی مناسب | فروشگاه تنسر

چمدان ها در انواع و اقسام مختلف با جنس های متفاوتی تولید می شوند. مطمعنا با این تنوع بلاخره یکی از آن ها شما را مجذوب خود خواهد کرد و شما آن را می خرید.

چمدان های موجود در بازار بیشتر جزء 4 گروه زیر طبقه بندی می شوند:

چمدان های فلزی:

این نوع از چمدان ها از جنس تیتانیوم_پلاستیک هستند که مدت کمی است وارد بازار فروش چمدان های مسافرتی شده اند. اما دوام و مقاومت بسیار بالایی دارند. گاهی عمرشان تا بیش از ده سال است ولی یک نقطه ضعف بزرگ دارند. این چمدان ها در مقابل خط و خش ناشی از حمل و نقل بسیار آسیب پذیرند و روی اسکلت بیرونی آن ها خط می افتد.

چمدان های چرمی:

این نوع از چمدان ها، مقاومت بالایی دارند و هنوز هم جایگاه ویژه ای بین مصرف کنندگان دارند. عده ای از مردم همیشه یار وفادار محصولات چرمی هستند و خواهان آن ها می باشند. اما این نوع از چمدان ها با توجه به زیبایی، اصالت و مقاومتی که دارند، بسیار گران قیمت و سنگین هستند.

چمدان های برزنتی:

این چمدان ها بسیار سبک و قابل حمل هستند همین امر آن ها را به چمدان های پر فروش و پر طرفدار تبدیل کرده است. اما برای استفاده در مناطق مرطوب اصلا مناسب نیستند. شاید آب به آن ها نفوذ نکند اما تمام لباس ها و وسایل بوی نم و رطوبت به خود می گیرند.

چمدان های سامسونت:

شرکت سامسونت علاوه بر کیف های مهندسی سامسونت که فقط یک بخش از تولیدات این شرکت را در بر گرفته است، مشغول به تولید کیف و چمدان های مسافرتی نیز می باشد. این چمدان ها بسیار سبک هستند و جای کمی را اشغال می کنند. همچنین رقیب اصلی کوله پشتی های مسافرتی به شمار می آیند. اکثر افرادی که تنها مسافرت می کنند یه عدد از این کیف های سامسونت را هم دارند.

 

11 نکته مهم و اساسی در خرید چمدان مسافرتی:

چمدان مسافرتی بزرگ رنگ صورتی | چمدان مسافرتی و نحوه ی انتخاب یک چمدان مسافرتی مناسب | فروشگاه تنسر

در هنگام خرید چمدان یا خرید کوله پشتی حتما این نکات را رعایت کنید تا از خریدتان راضی باشید:

  1. همیشه به یاد داشته باشید که هر چمدانی با هر جنسی حدودا 10 سال بیشتر دوام ندارد. پس فکر اینکه یک چمدان داشته باشید که ده ها سال برایتان کار کند، فکری بیهوده است
  2. چمدان های مسافرتی ارزان نیستند. پس باید برای خرید بودجه خودتان را از قبل تعیین کنید. با توجه به وضعیت بازار و تاثیر تورم بر همه ی اجناس، کمترین قیمت ها از حدود 250 هزار تومن تا 350 هزار تومن شروع می شود و تا چندین میلیون هم وجود دارد. پس تعیین بودجه ی خرید، کاری عاقلانه است.
  3. در خرید چمدان های مسافرتی دقت کنید که چمدان شما اگر بزرگ است باید 4 چرخ داشته باشد و اگر متوسط و کوچک است، 2 عدد چرخ نیز کافی است. اما به هر حال داشتن چرخ خیلی بهتر از نداشتن آن است.
  4. یک مورد مهم دیگر این است که اگر مخواهید در سفر لپ تاپ لپ تاپ خود را ببرید آن را به هیچ وجه در ساک نگزارید به دلیل این که ممکن است ضربه بخورد یا به دلایل دیگر لپ تاپ تان آسیب ببیند و پیشنهاد میشود آن را در کیف مخصوص حمل لپ تاپ بگزارید. اگر این کیف را ندارید به فکر خرید کیف لپ تاپ باشد تا مشکلی برایتان پیش نیاید.
  5. در هنگام خرید باید بدانید که آیا این چمدان را برای خودتان می خواهید یا قرار است همراه شما هم کسی آن را استفاده کند. هر چقدر تعداد استفاده کنندگان و مسافران بیشتر باشد، باید چمدان بزرگتری را انتخاب کنید.
  6. جنس چمدان نیز در انتخاب آن اهمیت زیادی دارد. اگر به مناطق شمالی و مرطوب سفر می کنید، چمدان های برزنتی اصلا مناسب نیستند چون بوی رطوبت و نمناکی به لباس ها می دهد.
  7. اگر قرار است با هواپیما به کشور دیگری سفر کنید، نهایتا می توانید 3 الی 4 کیلوگرم را با خود به داخل هواپیما ببرید. اگر بیشتر از آن بخواهید داشته باشید مطمئن باشید کرایه اضافه بار را باید پرداخت کنید. پس در انتخاب چمدان خود حسابی دقت کنید که چمدان خالی شما وزن زیادی نداشته باشد. سبک ترین چمدان های مسافرتی، از جنس برزنت می باشند اما خب باید بدانید که احتمال آسیب دیدن وسایل یا به سرقت رفتن آن ها هم بیشتر است.
  8. چمدانی را بخرید که دسته آن بلند باشد و ترجیحا جنس آن فلزی باشد. البته جنس استیل خیلی بهتر از آلومنیومی است. در این صورت در هنگام حمل آن دچار خم شدگی نمی شود و شما نیز دچار خم شدگی کمر نمی شوید و به زحمت نمی افتید.
  9. چمدان های مسافرتی باید ضد آب باشند. حتما ضد آب بودن آن را مد نظر قرار بدهید.
  10. گارانتی چمدان خیلی مهم است. اینکه چمدان شما اورجینال و با کیفیت باشد باید برایتان اهمیت داشته باشد زیرا چمدان های فیک و غیر اصل همگی بعد از مدت بسیار کوتاهی دچار آسیب به زیپ و دسته می شوند.
  11. یادتان باشد چمدان های مسافرتی با گارانتی هم بعد از مدتی دچار آسیب دیدگی زیپ و دسته خواهند شد پس انتظار نداشته باشید که چمدان مسافرتی شما 20-30 سال کار کند.

کلام آخر

سفر رفتن خوب است ولی اگر تجهیزات آن مناسب نباشد، اعصاب خوردی و شلختگی وسائل و لباس ها، آن سفر را به کامتان زهر می کند. ما خرید کوله پشتی مسافرتی چمدان های مسافرتی به صورت اینترنتی از فروشگاه تنسر را به شما پیشنهاد می کنیم چون از تنوع ظاهری و جنسی گرفته تا تنوع قیمتی در آن زیاد می باشد. پیشنهاد ما به شما بازدید از فروشگاه اینترنتی تخصصی کیف، کوله پشتی و چمدان تنسربگ  (tancerbags )” می باشد.

  • فروشگاه کیف تنسر
  • 1399/05/25
  • 2465 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه
شروع مکالمه در واتس آپ