وقتی صحبت از کوله پشتی های پر فروش سال به میان می آید، ناخود آگاه به یاد کوله پشتی های خودمان می افتیم که در دوران مدرسه، کتاب، دفتر و کلی خرت و پرت و اکسسوری های دیگر را در آن می ریختیم و راهی مدرسه می شدیم. غافل از اینکه کوله پشتی فقط کوله پشتی مدرسه نیست. لپ تاپ و تبلت هرکدام کوله های مخصوص به خود را دارند. وقت صحبت از گردش و پیک نیک و کوهستان باشد، کوله پشتی مخصوص باید مهیا باشد. اگر بخواهیم کوهنوردی سخت یا صخره نوردی کنیم، کوله پشتی مخصوص نیاز داریم. برای رفتن به کوه در زمستان و یخ نوردی نیز کوله پشتی های مخصوصی وجود دارد. خلاصه باید گفت که کوله پشتی ها در انواع مختلف طراحی می شوند.

پرفروش ترین کوله های سال 99

با نگاهی به بازارهای داخل و خارج از کشور متوجه می شویم که پر فروش ترین کوله های امسال از چه نوعی بوده اند. با بررسی سایت دیجی کالا، آمار قابل توجهی در این مورد ارائه می کنیم.

کوله پشتی های لپ تاپ:

پرفروش ترین ها در ایران از نوع فوروارد و لنوو هستند که مناسب لپ تاب های 16.4 و 15.4 اینچی می باشند

در اینجا به بحث و بررسی کوله پشتی پر فروش شرکت فوروارد و لنوو می پردازیم:

فوروارد:

کوله پشتی فوروارد مدل های مختلفی دارد ولی پرفروش ترین آن مربوط به مدل (fclt6622)  می باشد. این کوله پشتی دارای ابعاد 6/15 اینچ و 4/16 اینچ است. این کیف جاهای متعددی دارد. در کل جا دارترین کوله ی لپ تاپ می باشد. این کوله از لایه های ضد آب و همچنین از تکنولوژی aircell برای مقاوم بودن در برابر ضربات بهره برده است. داشتن پد ضد عرق و بند های پهن و همچنین راه عبور کابل هدفون از ویژگی های این کوله پشتی می باشد.

لنوو:

کوله های لنوو مربوط به شرکت لنوو از زمانی وارد چرخه ی تولید شدند که تقاضا برای ساخت لپ تاپ های لنوو شدت گرفت. مدل  simple برای لپ تاپ هایی با ابعاد 15 تا 17 اینچ مناسب هستند. این کوله پشتی دارای دو جیب است که یکی از این جیب ها در پشت و دیگری در جلو قرار دارد. این کوله بهترین گزینه برای قرار دادن وسایل ارزشمند مثل لپ تاپ است. در برابر کشیدگی و پارگی بسیار مقاوم است.

کوله پشتی های کوهنوردی و صخره نوردی:

پرفروش ترین ها در ایران از نوع دیوتر و لیتری وفس با حجم های 60 ، 65و32 می باشند

دیوتر:

این کمپانی سال هاست که تاسیس شده است و کوله پشتی های آن بسیار با دوام هستند. بند های محکم و انعطاف پذیر آن باعث متفاوت بودن آن شده است. به خاطر سیستم طراحی حرفه ای این کوله پشتی، جزء حرفه ای ترین هاست

 کوله پشتی های مخصوص مدرسه:

کوله پشتی های پر فروش در این دسته شامل مدل های وفس ، hw و مک هستند

مک:

کوله های مک مناسب مدرسه و کیف و کتاب و دفتر هستند. ضد آب و پارچه ای بودن این کوله پشتی جزء ویژگی های بارز آن است

وفس:

کوله پشتی های وفس دارای بند های پشت و جلو می باشد که وزن سبکی دارند و برای استفاده ی کودکان و نوجوانان در مدرسه بسیار گزینه ی خوبی هستند

کوله پشتی فوروارد سرمه ای | پر فروش ترین کوله پشتی های سال 1402 | فروشگاه تنسر

کوله پشتی های هوشمند:

کوله پشتی های فوروارد از نوع هوشمند، پر فروش هستند اما باید گفت که متاسفانه در داخل کشور کوله پشتی های هوشمند به شدت کم هستند چون تحریم های اقتصادی اجازه ی ورود این کالا را نمی دهند.

بررسی انواع کوله پشتی و قابلیت های جدید آن ها

کوله پشتی ها بسیار زیاد و متنوع می باشند. در این مقاله نمی توان تمامی آن ها را مورد بررسی قرار داد اما به طور اجمال، نگاهی به انواع موارد استفاده از آنها می پردازیم:

کوله پشتی های مسافرتی:

این کوله ها در حجم های متوسط تا زیاد تولید می شوند. برای رفتن به مسافرت اگرچه بردن یک چمدان مسافرتی معمول تر است، ولی بالاخره یکسری وسایل شخصی هستند که نمی توان با چمدان آن ها را جا به جا کرد. برای سفر یکی دو روزه و تنهایی، حمل یک چمدان شاید کار مشکلی باشد. به همین خاطر استفاده از یک کوله ی مسافرتی با حجم مناسب، بهترین گزینه است.

کوله پشتی های کوهنوردی:

ورزش کوهنوردی انواع مختلف دارد. به کسی که قرار است به دامنه ی کوه و کوهستان و جنگل برود، کوهنورد می گویند و به کسی که در زمستان و یخ و برف به دل کوه می زند هم کوهنورد می گویند.حتی صخره نوردی هم نوعی کوهنوردی به حساب می آید.

برای هر کدام از فعالیت هایی که ذکر شد، کوله پشتی جداگانه ای استفاده می شود. کوله پشتی هایی که مناسب کوهنوردی هستند معمولا در  حجم 45 لیتر تا 70 لیتر تولید می شوند. بهترین و پر فروش ترین کوله پشتی های کوهنوردی حجمشان بین 45 تا 65 لیتر است. چون حجمی متوسط دارند که نه زیاد کوچک هستند و نه زیاد بزرگ.

کوله پشتی های مخصوص کوهنوردی طیف گسترده ای نسبت به دیگر کوله ها دارند. در این بین، کوله پشتی های پر فروش، کوله هایی هستند که دارای جیب های زیادتر و امکاناتی نظیر جیب های مخفی و بند و تجهیزات باشند. همچنین کوله هایی که حمل آنها ساده تر و راحت تر است و به شانه و کمر آسیب و فشاری وارد نمی کند، فروششان بالاتر است.

کوله پشتی های مدرسه:

این کوله پشتی ها از نوع کوچک و کودکانه  تا نوع بزرگسال و مناسب دبیرستان و دانشگاه وجود دارند. بسته به نیاز خود می توانیم از آن ها استفاده کنیم. حجم این کوله پشتی ها برای استفاده ی کودکان و نوجوانان به نسبت قد و وزن آنها متغیر است. معمولا ضد آب نیستند و از پارچه های برزنتی ساده و تک لایه یا پارچه های کتانی نازک تر ساخته می شوند. به نسبت دیگر کوله پشتی ها قیمت کمتری دارند. اکثرا جیب مخفی ندارند یا اگر دارند خیلی محدود است پس در خرید کیف و کوله مدرسه به این موارد دقت بکنید

کوله پشتی فوروارد مخصوص لپ تاپ مشکی | پر فروش ترین کوله پشتی های سال 1402 | فروشگاه تنسر

کوله پشتی های حمل لپ تاپ و تبلت:

این نوع کوله پشتی ها از نظر جنس، به نسبت کوله پشتی های مدرسه ای بسیار بهتر هستند و اغلب از پارچه های برزنت و کتان ضد آب ساخته می شوند. البته ضد آب بودن این کوله ها قیمت آن را بالاتر می برد ولی نوع ساده ی آن هم با قیمت های پایین تر وجود دارد. وجود جیب های ذخیره سازی متعدد و همچنین جیب های مخفی از قابلیت خرید کوله پشتی لپ تاپ می باشد. اما فراموش نکنیم که هرچقدر کوله پشتی مد نظر ما پیشرفته تر باشد، پر فروش تر است.

کوله پشتی های هوشمند:

این کوله ها، پرفروش ترین کوله پشتی های بازار هستند. تمامی کوله پشتی هایی که ذکر شد می توانند از نوع ساده تا پیشرفته باشند. کوله پشتی های هوشمند، کوله هایی هستند که با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی روز به روز به تولید آن ها افزوده می شود. وقتی که تقاضا در بازار برای این نوع کوله پشتی ها بالا باشد، عرضه و تولید نیز بالا خواهد بود.پس منطقی است که بگوییم پر فروش ترین کوله پشتی ها، کوله های هوشمند می باشند.

از نظر قیمتی، واقعا جزء گران ترین ها هستند. اما اگر کمی عمیق تر بررسی کنیم، متوجه می شویم که واقعا ارزش خریدن را دارند. چند سالی است در ایران هم طرفداران زیادی پیدا کرده است. وجود جیب های مخفی، باتری خورشیدی برای ذخیره سازی و شارژ موبایل و تبلت، داشتن شارژر موبایل و سوکت های یو اس بی و هندز فری، از امکانات این کوله پشتی ها می باشد. البته در نوع جدیدتر امکاناتی نظیر جی پی اس و تابلوی ال ای دی در پشت کوله پشتی وجود دارد که از هر نظر لازم و ضروری است. حتی در نوع کوله های مدرسه ای، سیستمی تعبیه شده است تا به هنگام عبور کودکان و دانش آموزان از خیابان، علائم راهنمایی و رانندگی را نشان می دهد.

در سال 2020 یک تیم دانشجویی و استارتاپی در کشور ژاپن موفق به رونمایی از یک کوله پشتی هوشمند شدند که با داشتن یک دسته ی نیم متری از جنس فلز در بالای خود این امکان را به استفاده کننده می دهد که به وسیله ی آن 3 الی  4 متر به بالا بپرد و از طریق عینک سه بعدی، حقیقت مجازی را ببیند و لمس کند. این کوله پشتی فوق پیشرفته هنوز به تولید انبوه نرسیده است.

  • فروشگاه کیف تنسر
  • 1399/04/31
  • 2312 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه
شروع مکالمه در واتس آپ