مسافرت کردن یکی از جذاب ترین تفریحاتی است که هر انسانی می تواند انجام دهد. اما بدون داشتن ملزومات ، سفر کردن مثل یک عذاب الهی است که فقط اعصاب آدم را پریشان می کند.

بعضی از افراد عادت دارند در مسافرت ها از کوله پشتی استفاده کنند اما در مقابل عده ای هم هستند که دوست دارند یک کیف یا ساک دستی مسافرتی داشته باشند.

ساک مسافرتی یا دافل بگ، یک کیف دستی است که شکل آن استوانه ای بوده و دو دسته برای گرفتن در دست دارد که کوتاه می باشد. در برخی از مدل ها یک بند شانه ای هم دارد که جهت آویزان کردن به شانه مورد استفاده قرار می گیرد. تاریخچه ی تولید دافل بگ ها به زمانی بر می گردد که در یکی از روستاهای توابع شهر فلندرس در بلژیک، از پارچه های ضخیم جهت تولید ساک و کیف های مستحکم استفاده می کردند و بدلیل اینکه نام این روستا دافل بود، کیف های تولید شده هم به دافل بگ معروف شدند. البته دافل در لغت نیز به معنای پارچه ی ضخیم ابریشمی است. دافل بگ ها شکل استوانه ای دارند و کمی جادارتر و بزرگ تر از کوله پشتی می باشند. البته کیف های استوانه ای به این شکل، فقط جهت مسافرت تولید نمی شوند. مدل های ورزشی (gym bag) و کیف تعطیلات (weekend bag) که کمی کوچک تر از دافل بگ هستند هم تولید می شوند و طرفداران خاص خود را دارند.

یک سری دیگر از داف بگ ها را میتوان برای نوزاد هم استفاده کرد و در خرید کیف نوزاد هم بعضی از توضیحات و نکات پایین باید رعایت شود

دافل بگ ها خیلی راحت تر از کوله های پشتی هستند. اکثر کسانی که تنهایی مسافرت می کنند یا حتی سربازان، از دافل بگ استفاده می کنند. سربازان نیروی دریایی و ملوانان ازهم از این کیف ها دارند که به آن ها (sea bags) می گویند.

یک دافل بگ و ساک مسافرتی خوب، چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک دافل بگ و ساک مسافرتی | دافل بگ چیست | فروشگاه کیف و کوله پشتی تنسر

اغلب چمدان ها برای مسافرت های کوتاه یا حتی طولانی، کمی بزرگ هستند و حمل آن ها دردسر خود را دارد. کوله پشتی ها هم کمی کوچک هستند و جای کمتری دارند و بین این دو، تنها گزینه ی مناسب، دافل بگ و ساک های مسافرتی هستند. کمی از چمدان کوچک تر و کمی از کوله پشتی بزرگ تر و جادارترند. اگر به دنبال خریدن یک دافل بگ خوب هستید، نگاهی به ویژگی های آن بیندازید:

  • دافل بگ ها وزن پایینی دارند. خیلی سبک ولی جادار و کاربردی هستند. پس در خریدن آن دقت کنید این ویژگی را داشته باشند. البته اکثر دافل بگ ها همین طور هستند
  • اگر قرار است با هواپیما مسافرت کنید، خیالتان از هر بابت راحت باشد چون قرار نیست با داشتن تنها یک دافل بگ، معطل قسمت بار بمانید. می توانید آن را به داخل هواپیما ببرید و دسترسی راحتی به آن داشته باشد. حالا تصور کنید به جای دافل بگ، یک چمدان یا کوله پشتی داشتید. چمدان را که نمی توانستید به داخل هواپیما ببرید و به ناچار باید در قسمت بار هواپیما می گذاشتید. کوله پشتی هم که جای کافی برای وسایل شما نداشت و آوردن آن به داخل هواپیما دردی از شما دوا نمی کرد.
  • قابلیت شست و شو، از دیگر ویژگی های دافل بگ است. بدون آنکه نگران از بین رفتن پارچه های داخلی آن باشید، راحت شسته می شود و می توانید مثل لباس آن را روی بند لباسی پهن کنید.
  • در مدل های جدید ساک های دستی و دافل بگ، یکی دو زیپ اضافه تر تعبیه شده است تا بتوانید مدارک خود را درون آن بگذارید. جالب تر اینکه در مدل های تازه تر یک جای مجزا برای قرار دادن لپ تاپ در نظر گرفته شده که خاصیت ضد آب بودن را هم دارد.
  • دافل بگ ها معمولا قیمت پایین تری نسبت به کوله پشتی ها و چمدان های مسافرتی دارند. همین عامل سبب محبوبیت شان شده است.
  • برای یک سفر لذت بخش انواع کیف و کوله پشتی و ساک های دستی با حجم حدودا 30 لیتر تا 151 لیتر وجود دارند و حتی کوله های پشتی نیز از 25 لیتر برای مسافرت تولید می شوند ولی وقتی نگاهی به کوله های پشتی و چمدان های مسافرتی می اندازید متوجه می شوید که خیلی بزرگ هستند و حجم بالایی دارند یا اینکه خیلی کوچک بوده و حجم پایین دارند. با یک حساب سر انگشتی می فهمید که داشتن یک دافل بگ مسافرتی چقدر به نفع تان خواهد بود. زیرا حجم آن متوسط است و نیاز شما را تا حد بسیار زیادی رفع می کند.
  • درست است که هنگام مسافرت اگر یک کوله پشتی داشته باشید می توانید حرکت راحت تری داشته و دست هایتان آزاد باشد، یا اینکه با داشتن یک چمدان چرخ دار به راحتی می توانید وسایل خود را در فرودگاه یا ترمینال به این طرف و آن طرف ببرید، اما اگر یک بار طعم داشتن یک دافل بگ مسافرتی را بچشید، می بینید که با پرداخت قیمت کمتر هم می توان یک کیف شیک، با کلاس و مقاوم داشت. البته دافل بگ طرفداران مخصوص به خود را دارد که در دنیا کم نیستند. پس در کل می توان گفت دافل بگ ها قیمت پایین تری نسبت به دیگر کیف ها و چمدان های مسافرتی دارند.
  • مقاومت بالای دافل بگ ها چیزی نیست که بگوییم مربوط به این زمان است و تولیدکنندگان به تازگی آن را درک کرده اند و آن ها را مقاوم تولید می کنند. از همان ابتدا که برای اولین بار تولید شده بودند، از پارچه های ابریشمی ضخیم و مقاوم، و یا پارچه های برزنتی استفاده می کردند پس استحکام بالایی داشتند و دارند که زبان زد همه است.

انواع دافل بگ ها:

داف بگ مسافرتی | دافل بگ چیست | فروشگاه کیف و کوله پشتی تنسر

ساک های دستی یا دافل بگ ها هم مثل کوله های پشتی ، انواع مختلفی دارند که هر کدام برای کاری استفاده می شوند.

دافل بگ های مسافرتی

این نوع از ساک ها بصورت استوانه ای یا مستطیل ساخته می شوند و برای مسافرت های کوتاه یا بلند مدت بسیار مناسب هستند. هم بصورت انفرادی و هم جمعی می توان از آن ها استفاده کرد.

دافل بگ های ورزشی

دافل بگ های ورزشی | دافل بگ چیست | فروشگاه کیف و کوله پشتی تنسر

این ساک های دستی از پرطرفدارترین ساک های دافل هستند که برای رفتن به باشگاه مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از ورزشکاران سرشناس نیز از دافل بگ استفاده می کنند که به آن GYM BAG می گویند.

دافل بگ های تبلیغاتی

این نوع از ساک های دستی مثل همان نایلون های تبلیغاتی هستند ولی از جنس سوزنی یا پارچه ی برزنتی ساخته می شوند. درست است که جنبه ی تبلیغاتی دارند اما بعضی از آن ها مقاومت نسبتا خوبی دارند و می توان یکی دو دست لباس درون آن گذاشت و تنهایی مسافرت کرد. البته مسافرت کوتاه مدت و کم مسیر.

دافل بگ های دیگری نیز وجود دارند که دانستن کاربرد آن ها خالی از لطف نیست. مثلا تک تک سربازان ارتش نیروی زمینی یا ملوانان نیروی دریایی، مقاوم ترین دافل بگ ها را برای حمل وسایل خود دارند.

سخن پایانی

دافل بگ مسافرتی بهترین گزینه برای مسافرت کوتاه مدت است. اگر دوست دارید یک ساک مسافرتی با استحکام بالا داشته باشید، روی دافل بگ های فروشگاه تخصصی “تنسربگس” حتما حساب کنید.

  • فروشگاه کیف تنسر
  • 1399/07/02
  • 2488 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه
شروع مکالمه در واتس آپ