وقتی صحبت از کیف می کنیم الزاما منظورمان کیف دستی نیست. منظور ما هر کیفی است که نقش حمل کردن وسایل ما را دارد. زنانه یا مردانه، بچگانه ، کیف لپ تاپ یا مدرسه، کوله ی کوهنوردی یا مسافرتی، فرقی ندارد. به مجموع همه ی این ها کیف می گوییم.

انواع کیف ها شامل کیف دستی، کیف دوشی و کوله پشتی است.

انواع کیف

کیف های دستی:

خرید این نوع از کیف ها شامل تمام خرید کیف های پولی، خرید کیف دستی زنانه، خرید کیف لپ تاپ ، خرید کیف تبلت و کلاسری، خرید کیف مدرسه و دانشگاه و خرید کیف مدارک است.

کیف های دوشی:

این کیف ها هم شامل تمام کیف هایی است که درقسمت کیف های دستی نام برده شد. مهمترین خصیصه و ویژگی آن ها، داشتن بند دوشی است.

در کل جنس به کار رفته در تولید کیف های دستی و دوشی یکی هستند و بیشترین کیف های موجود در بازار دارای جنس چرم اصل و اورجینال یا برزنت و کتان هستند. در موارد کمی هم از جنس پلاستیکی تولید می شوند. هر کدام از این نوع پارچه ها که ذکر شد، انواع مختلفی دارند. مثلا چرم، که طبیعی  یا مصنوعی است وهر کدام دوباره شامل چند نوع می باشد.

_چرم گاو، چرم شترمرغ و تمساح ویا چرم مار

_چرم های مصنوعی پلی اورتان و یا پلاستیکی

_پارچه های برزنت و کتان ساده یا ضد آب و لایه دار.

کوله های پشتی:

این نوع از کیف ها به خاطر داشتن دو بند در پشت آن ها برای حمل و نقل آسان تر طراحی شده اند.شامل انواع کیف و کوله پشتی مدرسه و دانشگاه، کوله ی لپ تاپ و تبلت، کوله های صخره نوردی و یخ نوردی، کوهنوردی و کوله های پشتی هوشمند می باشد.

جنس این کوله ها انواع مختلفی دارد. بعضی با پارچه ی کتان تک لایه یا برزنت ساده تولید شده اند و برخی دیگر از برزنت های چند لایه و ضد آب. کوله پشتی های چرمی هم در بازار وجود دارند ولی برای حمل وسایل کوچک تولید می شوند چون تحمل وزن لایه های برزنتی و کتانی بیشتر از چرم می باشد.

خرید کوله پشتی تنسر با کیفیت | آنچه باید در مورد کیف ها بدانیم | فروشگاه کیف و کوله پشتی تنسر

یک کیف اورجینال چه فرقی با فیک و تقلبی دارد؟

در روزگاری که کیف های اصلی در کنار کیف های تقلبی و فیک در بازار به فروش می رسند، تشخیص اینکه کدام کیف تقلبی است و کدام اصل است، کمی دشوار است.  اما با کمی هوشمندانه عمل کردن می توان اصل را از فیک تشخیص داد. برای تشخیص کافی است موارد زیر را در نظر بگیرید:

چاپ اصلی نام برند:

اگر دقت کنید برند های معروف روی اجناس خود لوگو و نام برند خود را به طور مشخص و دقیق چاپ می کنند. اگر روی یک کیف دستی، نام برند معروفی را دیدید که نوع نوشتن آن اشتباه تایپی داشت یا کم رنگ بود و یا نام کشور تولید کننده را اشتباه زده بود، مطمعن باشید که فیک است. همیشه به یاد داشته باشید کیف هایی که اورجینال و اصلی می باشند، نام برند و لوگوی خود را که معرف آن هاست در بهترین جای کیف و کاملا روشن و واضح و بدون غلط تایپی، درج می کنند. مثلا اگر نام برند یک کیف روی زنجیر آن است باید ببینید که در جای خود به درستی نوشته شده است یا خیر.

نوع دوختن پارچه ی کیف:

در دوختن کیف هایی که طبیعی نیستند و به صورت مصنوعی در دستگاه دوخته و تولید می شوند، دررفتگی نخ و باز شدن درز و نخ کش شدگی وجود دارد. و دوخت منظم ندارند. اگر موقع خرید، فروشنده بگوید که این کیف اورجینال است و نخ کش شدن آن به خاطر حمل و نقل بوده یا هر چیز دیگر، نباید حرف او را باور کنید زیرا تولید کننده گان کیف های اورجینال، هرگز با بی دقتی، محصولی را تولید نمی کنند. دوخت کیف های اصل و اورجینال همیشه با دقت بسیار بالا و بیشتر به صورت دستی انجام می شود. پس نحوه ی دوختن در تشخیص اصل بودن کیف بسیار با اهمیت است.

متریال اصلی کیف:

جنس و متریال اصلی کیف های دستی مثل کیف های تبلت و لپ تاپ، از چرم طبیعی می باشد.  تشخیص چرم اصل کار زیاد سختی نیست. راه های تشخیص چرم اصل در مقاله ای تحت عنوان  نکات مهم در مورد کیف چرمی و نگهداری از کیف چرمی به طور کامل توضیح داده شده است. تولید کنندگان جنس های فیک و تقلبی، بیشتر از چرم های مصنوعی استفاده می کنند. البته این به آن معنی نیست که چرم مصنوعی الزاما خوب نیست. اما کیف های اورجینال معمولا با چرم طبیعی ساخته می شوند. کیف های برزنتی و کتان هم که بحث کاملا جداگانه ای در متریال و جنس دارند ولی اینجا منظور از متریال و جنس، کیف های چرمی است. این نکته برای کوله پشتی های لپ تاپ متفاوت است و باید متریال و جنس داخل این کوله پشتی ها قابلیت ضد ضربه داشته باشد پس در خرید کوله پشتی لپ تاپ به این نکته توجه کنید

نمای داخل کیف لپ تاپ | آنچه باید در مورد کیف ها بدانیم | فروشگاه کیف و کوله پشتی تنسر

قطعات فلزی:

قطعات فلزی به کار رفته در یک کیف اصلی معمولا از جنس فلز یک رنگ و یک دست و مرغوب می باشد. کیف های اصلی و اورجینال قهوه ای رنگ، دارای دکمه و قطعات فلزی طلایی رنگ هستند در صورتی که کیف های مشکی رنگ قطعات فلزی در آن ها به رنگ نقره ای می باشند.

اگر به کیف های تقلبی نگاه کنید، متوجه اختلاف رنگ ها می شوید. درضمن رنگ قطعات فلزی آن ها نا مرغوب هستند.

آستر داخلی کیف:

پارچه ی داخلی کیف، مثل بیرون باید صاف و یک دست باشد. منظور از یک دست بودن، نداشتن زبری یا خط و خش می باشد. البته چرم اصل و طبیعی یکسری ناصافی های مخصوص به خود دارد که منظور آن نیست. اگر موقع قرار دادن وسیله درون کیف احساس کردید آستر داخلی آن صدایی شبیه کاغذ روزنامه دارد و صدای مالیده شدن کاغذ به هم را می دهد، به احتمال بسیار زیاد، تقلبی است.

جعبه و محتوای درون جعبه:

مطمعن باشید تولید کننده ی کیف اورجینال، آنقدر برای برند و نام محصول خود ارزش و احترام قائل است که محصول مورد نظر خود را درون جعبه ی شیک و گران قیمت می گذارد و معمولا یکسری متعلقات مثل زیپ و بند و … را درون جعبه قرار می دهد ولی کیف فیک و تقلبی بدون این چیزها به فروش می رسد.

قیمت کیف:

همیشه گران بودن نشانه ی اصل بودن کیف نیست. متاسفانه فروشندگان متقلب کیف های فیک را به قیمت کیف اورجینال می فروشند. به همین خاطر ممکن است در خرید کیف اورجینال گول بخوریم. کیف های اصلی هم گران قیمت هستند ولی کیف اورجینال همیشه یکسری ویژگی هایی دارد که در بالا ذکر شد.

سخن آخر

اگر با خواندن این مطلب به این نتیجه رسیده اید که خریدن یک کیف اصل و با کیفیت خیلی بهتر از گرفتن یک کیف تقلبی است، به شما تبریک می گوییم چون شما فهوای کلام  را به درستی درک کرده اید. اگر خواستار این بودید تا یک کیف اصلی و اورجینال با کیفیت و ضمانت داشته باشید، بد نیست سری هم به فروشگاه های اینترنتی تخصصی مثل تنسربگ بیندازید.

  • فروشگاه کیف تنسر
  • 1399/05/16
  • 2512 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه
شروع مکالمه در واتس آپ