در این مقاله قصد داریم نوع خاصی از کیف را معرفی کنیم که مخاطب و مشتری آن بیشتر آقایان هستند تا خانم ها. کیفی که وجودش در بعضی ازجاها بسیار ضروریست و خیلی وقت ها وجودش را نادیده میگیریم. کیف مدارک همانطور که از اسمش پیداست کیفی است برای نگهداری از مدارک.

تا بحال چند بار مدارک مهم خود را در کوله پشتی یا کیف دستی خود گذاشته اید و در اثر تا خوردگی پاره شده و از بین رفته اند؟ چقدر دنبال مدارک و دفترچه یادداشت خود گشته اید و دست آخر آن ها را ته کیف یا کوله پشتی خود پیدا کرده اید؟ تا بحال پیش آمده که فلان مدرک یا فلان کاغذ مهم را ندانید کجا گذاشته اید و دست آخر لای کتاب و ته کیف و… پیدایش کنید؟ آیا نصف شب حال یکی از عزیزانتان بد شده است و بخواهید او را به بیمارستان ببرید اما هرچه می گردید دفترچه بیمه ی او را پیدا نکنید؟ صد درصد برای هر یک از ما اتفاقات این چنینی افتاده است. اگر کیف مخصوصی برای این کار داشته باشیم دیگر هر دفعه به دنبال هر مدرک و کاغذی نمی گردیم.  کیف مدارک یا EDC BAG که مخفف واژه ی every day carry می باشد، بهترین گزینه برای رهایی از دست این آشفتگی هاست.

داشتن یک کیف مدارک از جهات زیر مهم و ضروری به شمار می آید:

نظم:

وقتی به فکر خرید کیف دستی و دوشی برای مدارک اوفتاده اید و آن را خریده اید می توانید مدارک مهم خود را منظم در آن جای دهید و هر وقت که نیاز پیدا کردید از آن استفاده کنید. می توانید مدارک خود را در کیف مدارک دسته دار بگذارید و برای مثال وقتی می خواهید به بانک بروید یا در یک جلسه ی کاری شرکت کنید آن را کنار دست خود بگذارید و خیالتان راحت باشد که هر مدرک هویتی یا کاغذ مهم اداری را به راحتی در آن پیدا می کنید.

آسیب ندیدن مدارک:

چقدر حس پشیمانی در لحظه ای که فلان مدرک یا فلان کارت مهم تان ته کیف مچاله یا پاره شده، بد است. خب “چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟”

چرا از روز اول مدارک و کاغذ و یادداشت های مهم را در یک کیف مدارکی قرار ندهیم که به این وضع دچار بشویم؟ کیف مدارک از آسیب و مخدوش شدن مدارک مهم شما جلوگیری می کند.

 

انواع کیف مدارک و نکات مهم در حفظ و نگهداری از آن

کیف دستی کاتانا در دست صاحبش | کیف های مدارک و بررسی چرایی اهمیت ویژه آن ها | فروشگاه تنسر

کیف های مدارک هم مثل دیگر کیف ها و کوله پشتی ها، انواع مختلف با طرح ها و جنس های متنوع دارند. در کل دو نوع کیف مدارک وجود دارد:

کیف مدارک کلاسوری و کیف مدارک دسته دار

  1. کیف های مدارک کلاسوری:

کیف های مدارک کلاسوری، دسته ندارند و شبیه یک پوشه و فایل می باشند که بعد از قرار دادن مدارک در آن و بستن در، باید آن را در دست گرفت یا زیر بغل قرار داد و حمل کرد. این کیف ها بیشتر از جنس تلق یا پلاستیک هستند. البته نوع چرمی و پارچه ای یا برزنتی آن هم وجود دارد که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. کیف های مدارک تلقی و پلاستیکی یک نقطه ضعف بزرگ دارند و بزرگترین ضعف آن ها جنس شان می باشد. جنس پلاستیک یا تلقی زود از بین می رود. شاید مدتی کارتان را راه بیندازد ولی در اثر حمل و ضربه دیدن و در معرض نور آفتاب قرار گرفتن، زود از بین می روند. می توان بجای جنس پلاستیک و تلق، از نوع چرمی آن استفاده کرد. مقاومت نوع چرمی و پارچه ای این کیف ها خیلی بیشتر است. پس به این دلایل به شما پیشنهاد میکنم اگر قصد خرید کیف مدارک دارید به خرید کیف تبلت و کلاسوری هم فکر کنید

 

  1. کیف های مدارک دسته دار:

کیف مدارک دسته دار اغلب با جنس چرمی در بازار وجود دارد که می توان گفت جزء پر فروش ترین ها می باشد. البته جنس برزنت و کتان و پارچه ای آن هم طرفداران زیادی دارد. این کیف ها دارای یک بند دوشی هستد و می توان آن ها را در دست هم گرفت چون یک دسته هم دارند. جنس چرم مصنوعی و ماشین دوزی شده ی آن مقاومت بالاتری نسبت به چرم طبیعی و دست دوز دارد ولی اگر فقط و فقط مدارک و خرت و پرت های سبکی چون سوییچ ماشین و دفترچه یادداشت یا خودکار را درون آن بگذاریم، مقاومت بالایی نیاز ندارند.

نگهداری از کیف های مدارک هم مثل دیگر کیف ها امری واجب است. اگر می خواهید کیف مدارک تان مدت ها برایتان بماند باید:

  • فقط درون آن خرت و پرت سبک مثل سوییچ یا خودکار و مهر و مدارک هویتی و کارت قرار دهید. کیف مدارک جای قرار دادن کتاب و دفتر یا تبلت بزرگ نیست. فقط و فقط مدارک و کاغذ و خرت و پرت های خیلی کوچک
  • اگر از کیف مدارک چرمی استفاده می کنید باید تمام نکاتی که برای نگهداری از چرم مصنوعی یا طبیعی برای سایر کیف ها رعایت می کنید، برای این هم رعایت کنید. مثلا موقع کثیف شدن بهتر است بجای شستن آن، از دستمال نمناک و واکس براق کننده ی مخصوص استفاده کنید. اگر از نوع برزنت و پارچه ای استفاده می کنید می توانید موقع کثیف شدن آن را بشویید. اگر هم از نوع پلاستیکی استفاده می کنید، مواظب باشید که ضربه به آن نخورد . موقعی که به خانه بر می گردید آن را روی میز یا زمین پرت نکنید چون شیرازه ی آن از هم می پاشد.
  • هرگز نگذارید اسپری عطر و ادکلن شما برخوردی با کیف داشته باشد زیرا الکل درون آن سبب از بین رفتن چرم می شود. اما برای کیف های برزنتی و پارچه ای یا پلاستیکی مشکلی ایجاد نمی کند.

 

چگونه یک کیف مدارک مناسب تهیه کنیم

کاور تبلت و کیف تنسر مدل ریمو RIMO | کیف های مدارک و بررسی چرایی اهمیت ویژه آن ها | فروشگاه تنسر

اگر قصد خریدن یک کیف مدارک را دارید باید بدانید که بهترین کار ممکن را انجام می دهید با این کار باعث به وجود آمدن نظم در زندگی تان می شوید. فرق چندانی نمی کند که کیف مدارک شما چه جنسی داشته باشد. در بازار انواع کیف های مدارک چرمی (طبیعی و مصنوعی )، تلقی و پلاستیکی، برزنتی و کتانی وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز و سلیقه ی شخصی خود یکی را انتخاب و خرید کنید.

 

و کلام آخر

سعی کنید همیشه یک کیف مدارک و هویتی در خانه داشته باشید. بعضی چیز های شخصی وجود دارند که نباید در دسترس بقیه قرار بگیرند و باید حفظ شوند تا بتوانید موقع نیاز به آن ها دسترسی داشته باشید. شناسنامه و کارت ملی، دسته چک و پاسپورت، کارت دانشجویی و فاکتورها و یادداشت های مهم، کپی ها و مدارک دیگر، همگی درون یک کیف دستی یا کوله پشتی و داخل کمد و لای کتاب هم جای می گیرند اما هنر در جا دادن نیست. هنر در به موقع پیدا کردن آن هاست که کیف مدارک این کار را ساده تر می کند.

برای مشاهده سایر کیف ها و کوله پشتی های فروشگاه تنسر به آدرس زیر سری بزنید

https://tancerbags.com

  • فروشگاه کیف تنسر
  • 1399/07/19
  • 2279 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه
شروع مکالمه در واتس آپ