خانم ها در خرید کردن بسیار متفاوت از آقایان هستند. وقتی یک آقا برای خریدن یک کیف یا کوله پشتی به فروشگاه مراجعه می کند، به دنبال کوله پشتی جادار و محکمی می باشد حتی خرید کیف نوزاد که مدت ها سالم و کاربردی بماند، اما خانم ها کاملا برعکس می باشند. اکثر خانم ها در درجه ی اول به زیبایی یک کوله پشتی نگاه می کنند و دیگر ویژگی ها برایشان در درجات اهمیت پایین تری قرار می گیرد. کیف ها و کوله پشتی ها هم مثل لباس و کفش، زنانه و مردانه دارند. کوله پشتی مخصوص خانم ها دارای یک سری ویژگی هایی است که کوله پشتی های مردانه فاقد آن هستند. هر کدام از این کوله ها برای کاری و استفاده در زمان خاصی طراحی شده اند. انواع مختلفی دارند و هر کدام ویژگی هایی دارند که دیگری ممکن است آن را نداشته باشد.

 

انواع کوله های پشتی مخصوص خانم ها:

کوله پشتی مسافرتی مخصوص خانم ها:

 کوله پشتی های مسافرتی و پیاده روی، برای خانم ها نسبت به آقایان ظاهری شیک تر دارند و حجم لیتر آن ها متفاوت است اما خانم ها ترجیح می دهند حجم پایین تر را انتخاب کنند که البته نباید میزان وسایلی که می خواهند حمل کنند را هم نادیده بگیریم.

کوله پشتی مسافرتی مخصوص خانم ها | کوله پشتی مخصوص خانم ها و معرفی آن ها | فروشگاه تنسر

کوله پشتی کوهنوردی مخصوص خانم ها:

این کوله پشتی ها در انواع مختلفی با  حجم های متفاوتی تولید می شوند و این تفاوت ارتباط مستقیمی با میزان ماندن افراد در کوه و کوهستان دارد. مثلا اگر قرار است خانمی یک روز در کوه بماند، باید یک کوله پشتی کوهنوردی 20 تا 35 لیتری با خود ببرد و اگر میزان ماندن او به 2 یا 3 روز و بیشتر برسد قطعا کوله پشتی با حجم بیشتری را باید با خود ببرد. کوله پشتی های دیگر که جزئی از کوله پشتی های کوهنوردی به حساب می آیند و برای خانم ها نوع مخصوصی از آن ها تولید می شود، شامل موارد زیر است:

خرید کوله پشتی صخره نوردی ، خرید کوله پشتی یخ نوردی و ورزش های زمستانی، خرید کوله پشتی دوچرخه سواری و خرید کوله پشتی لپ تاپ که هر کدام از این کوله پشتی ها هم برای خانم ها و آقایان متفاوت است.

وقتی صحبت از کوله پشتی مخصوص خانم ها می شود، کوله پشتی های باریک و جمع و جور و سبک مد نظر است که در هر یک از کوله پشتی های مخصوص به خانم ها این نکات مشهود است.

کوله پشتی روما ROMA صورتی | کوله پشت مخصوص خانم ها و معرفی کوله های مناسب بانوان | فروشگاه تنسر

خانم ها کدام کوله پشتی را باید استفاده کنند؟

  • فیزیک بدنی خانم ها با آقایان خیلی متفاوت است. آقایان شانه های عریض تری دارند و به اصطلاح چهار شانه هستند اما خانم ها عرض شانه ی کمتری دارند. پس کوله پشتی مناسب برای خانم ها، کوله ای می باشد که فاصله دو بند آن کمتر باشد تا روی شانه های آن ها در جای مناسب قرار بگیرد و به این طرف و آن طرف کشیده نشود.
  • نوع استخوان بندی خانم ها نسبت به آقایان ریز تر می باشد. همچنین ستون فقرات خانم ها کمی کوتاه تر و ضعیف تر است. پس باید کوله پشتی انتخابی برای خانم ها به گونه ای باشد که بیشترین وزن و سنگینی کوله پشتی روی لگن و اطراف آن باشد. به همین خاطر کوله پشتی های مخصوص به خانم ها کمی قوس دار است تا این وزن به طور مساوی و مستقیم به روی لگن ها بیفتد و فشار از روی ستون مهره ها برداشته شود. آقایان کاملا بر عکس خانم ها می باشند و بیشترین فشار وارده بر روی ستون مهره ها و شانه می باشد.
  • ارتفاع کوله پشتی های زنانه نسبت به مردان کمتر است. اگر نوع فیزیک بدنی خانمی به گونه ای است که باسن پهن و تنه ای باریک دارد بهتر است در میان کوله پشتی های مردانه به دنبال کوله پشتی مناسب بگردد. لزوما فیزیک بدنی خانم ها و آقایان همیشه هم متفاوت نیست. گاهی خانم های با فیزیک مردانه یا بر عکس، اقایان با فیزیک بدنی ظریف هم وجود دارند. البته خانم های با فیزیک بدنی مردانه خیلی کم هستند اما نمی توان آن ها را نادیده گرفت.
  • توان بدنی خانم ها پایین تر از آقایان است. همچنین یک خانم در طول مسافرت یا ورزش، نیاز بیشتری به وسایل ضروری روزمره خود پیدا می کند اما آقایان کمتر. پس خانم ها باید کوله پشتی انتخاب کنند که بتوانند وسایل ضروری خود را در دسترس قرار بدهند. برای این کار باید کوله پشتی خانم ها دارای زیپ های جلویی بیشتری باشد تا وسایل ضروری مانند کرم ودستمال و … را زودتر پیدا کنند.
  • کوله پشتی مخصوص خانم ها دارای بند های باریک تری می باشد. این باریک بودن به خانم ها کمک می کند که اولا کوله پشتی از شانه در نیاید و در ثانی باعث می شود وزن کوله پشتی به جای کمر و شانه، روی باسن و لگن بیفتد.
  • کوله پشتی مخصوص به خانم ها اغلب توسط یکسری از علائم توسط تولید کننده مشخص می شود. مثلا عبارت woman_lady_sl روی آن می نویسند یا اینکه شکل کمری و پایین آن یک قوس دارد.

 

مزایای استفاده از کوله پشتی برای خانم ها

اینکه بگوییم خانم ها بهتر است کوله پشتی حمل کنند و آقایان کیف، یا برعکس، صحبتی غیرمنطقی و غیرحرفه ای است. از لحاظ علم پزشکی، کوله پشتی های استانداردی که وزن بار را روی شانه یا باسن و لگن تقسیم کنند و فشار چندانی به ستون فقرات وارد نکنند، بهتر از کیف و کوله های غیر استاندارد می باشند. اما طبق یک قائده کلی در باب حفظ سلامتی، بهتر است خانم ها در مسافرت ها و کوهنوردی و ورزش و حتی حمل لپ تاپ و تبلت، بجای استفاده از کیف و ساک دستی یا چمدان، از کوله های پشتی استاندارد و مخصوص به خانم ها استفاده کنند. این کار دارای مزایای زیادی می باشد. در نگاه اول می بینیم که کوله پشتی فشار را به طور مساوی بین شانه ها تقسیم می کند. خانم ها از لحاظ استخوان بندی ضعیف تر از آقایان می باشند به همین دلیل کوله پشتی برای خانم ها بهتر از کیف می باشد. هر کدام از مزیت هایی که یک کوله پشتی برای آقایان دارد، برای خانم ها هم دارد. پس استفاده از کوله پشتی برای خانم و آقا بسیار مفید تر از کیف است. البته این ها چیزی از مزایای کیف های دستی و چمدان و… کم نمی کند.

 

کلام آخر

برای خرید کوله پشتی های مخصوص به خانم ها پیشنهاد می کنیم به فروشگاه اینترنتی تنسربگ سری بزنید و با اجناس استاندارد و مناسب این فروشگاه آشنا بشوید.

  • فروشگاه کیف تنسر
  • 1399/06/01
  • 2343 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه
شروع مکالمه در واتس آپ