همیشه داشتن یک کیف چرمی در دست، ما را به یاد افراد با پرستیژ و با کلاس می اندازد که برای ما بیانگر پول دار بودنشان است. البته در واقعیت این همیشه صدق نمی کند اما همیشه افرادی که به کیفیت و دوام یک کیف نگاه می کنند و دوست دارند آن را مدت ها نگه دارند، به سراغ کیف های چرمی می روند که البته محصولات چرمی، چندان ارزان هم نیستند. همیشه در بین کیف ها وحتی کفش و لباس، محصولات چرمی از همه گران تر و با کیفیت تر هستند.

اما چرم ها چند نوع هستند؟ چگونه اصل و تقلبی بودن آن را تشخیص بدهیم؟ از چه چرمی استفاده کنیم و ده ها پرسش دیگر که در این مقاله سعی می کنیم به مهمترین آن ها پاسخ دهیم همچنین به علت این که بعضی از کیف های اداری از جنس چرم است، نکاتی که در ادامه به آن می پردازیم میتواند به شما در خرید کیف اداری و نگهداری از آن نیز کمک کند

انواع کیف های چرم:

چرم انواع مختلفی دارد. در کل چرم ها به دو دسته ی اصلی تقسیم می شوند. چرم طبیعی و چرم مصنوعی

چرم طبیعی:

چرم های طبیعی همان طور که از اسمشان هم پیداست، از پوست انواع حیوانات هستند که معروف ترین و کارا ترین آن گاو می باشد. چرم از پوست دیگر حیوانات مثل تمساح و مار هم وجود دارد که به لحاظ اخلاقی و برای حمایت از حقوق حیوانات، چرم این حیوانات فروششان ممنوع می باشد. پس بهترین گزینه همان گاو است که بعد از استفاده از گوشت ، پوست آن را هم به عنوان چرم برای ساخت محصولات مختف استفاده می کنند.

چرم مصنوعی:

چرم های مصنوعی انواع مختلفی دارند که دارای مزایای خاصی هستند. مثلا عده ای از داشتن کیف دستی یا دوشی و کاور هایی که از جنس چرم طبیعی ساخته شده اند، استقبال نمی کنند فقط به خاط اینکه این موضوع را غیر انسانی می دانند و دوست ندارند باعث شوند تعداد بیشتری از حیوانات بابت ساخت کیف و محصولات دیگر کشته شوند.

چند  نکته ی طلایی در تشخیص کیف دستی های چرم اصل:

اگر بخواهیم یک کیف لپ تاپ چرم اصل را از فیک و تقلبی آن تشخیص دهیم باید موارد زیر را در تشخیص آن به کار ببندیم:

1- چرم اصل حالت فیبری دارد در صورتی که چرم مصنوعی از هر نوعی که باشد، سطحی یک دست و صاف و کاملا دانه دانه ای و حالت پلاستیکی دارد. البته این روزها یک سری کیف چرم مصنوعی هم در بازار هستند که پشت پارچه ی چرمی آن حالت فیبری دارد. اگر در تشخیص چرم اصل از تقلبی تجربه داشته باشیم، تقلبی بودن آن را متوجه می شویم.

2- وقتی به گوشه ها و لبه ی برش خورده ی یک کیف چرمی لپ تاپ دقت کنیم اگر صاف و یکدست و تمیز برش خورده باشد، چرم بکار رفته در آن مصنوعی است ولی اگر به صورت نا منظم باشد، چرم طبیعی است.

3- اگر خواستید بفهمید که کیف شما از چرم طبیعی است یا چرم مصنوعی، یک قسمت کوچک آن که در دید نمی باشد را با فندک بسوزانید. اگر چرم مصنوعی باشد، سریع می سوزد و بوی پلاستیک می دهد اما چرم اصل و طبیعی، بوی موی سوخته می دهد.

کیف دستی چرم در باز | کیف چرمی و نحوه ی نگهداری از کیف چرمی | فروشگاه کیف و کوله پشتی تنسر

4- هزینه و قیمت بالا: اگر کیف دستی یا کاور تبلت شما از چرم طبیعی و اصل ساخته شده باشد، قیمت آن پایین نیست. البته بعضی از فروشندگان هم چرم مصنوعی را به اندازه ی طبیعی، گران می فروشند که در آن صورت باید فاکتور های دیگر در تشخیص را به کار ببرید

5- خرید از مراکز معتبر چرم فروشی: اگر خواستید کیف چرم اصل خریداری کنید حتما به مراکز و فروشگاه های معتبر و برند که کیف چرم اصل می فروشند مراجعه کنید

6- بوی چرم: اگر چرم شناس باشید، بوی چرم اصلی را تشخیص می دهید. به یاد داشته باشید که اسانس های بوی چرم هم در بازار موجود است و فروشندگان متقلب ازآن برای گول زدن خریداران استفاده می کنند.

7- ضخامت: ضخامت پارچه ی کیف چرمی اصل در نقاط مختلف آن با هم فرق می کند و یکدست نیست. بعضی جاها ضخیم است و بعضی جاها نازک هستند. به علاوه اینکه چرم واقعی به صورت پشت و رو حالت چرمی دارد ولی پشت چرم مصنوعی با نخ دوخته شده است که به صورت شبکه ای می باشد.

8- طرح چرم: روی چرم طبیعی اصلا طرح های منظم و تکراری وجود ندارد. پس اگر کیف دستی شما دارای یکسری طرح های تکراری و منظم باشد، قطع به یقین مطمعن باشد که چرم مصنوعی است.

9- لمس کردن کیف چرم: چرم طبیعی موقع لمس کردن حالت گرمی به دست شما می دهد ولی چرم مصنوعی حالت سرد و خشک دارد. البته این راه تشخیص مناسب کسانی است که در چرم شناسی تبحر داشته باشند.

10- لیبل و برچسب: اگر یک تولید کننده از چرم اصل در تولید کیف دستی خود استفاده کند، مطمعن باشید لیبل و برچسب برند خود و اصل بودن چرم را به آن می زند و آن را ارزان نمی فروشد. در ضمن تولید کننده هرگز کیف چرم اصل را بدون لیبل ، روانه ی بازار نمی کند. پس اگر فروشنده ای اصرار بر اصل بودن چرم داشت ولی جنس آن شبیه چرم مصنوعی بود و برچسب اصل بودن نداشت، بهتر است به او اعتماد نکنید.

رازهای نگهداری از کیف های چرمی:

  • راز نگه داری از کیف های چرم مصنوعی فقط در نرم نگه داشتن آن هاست. این کیف ها باید همیشه با واکس های مخصوص به چرم های مصنوعی چرب شوند. ولی هرگز واکس بی رنگ کفش را روی کیف چرم مصنوعی یا طبیعی نکشید.
  • اگر لکه ای روی کیف چرمی خود دیدید سریعا آن را پاک کنید و از حلال مناسب آن استفاده کنید. ماندن لکه روی کیف چرم طبیعی و مصنوعی در گذر زمان، پاک کردنش سخت تر می شود.
  • استفاده از دستمال مرطوب برای از بین بردن لک و چربی ها گزینه ی خوبی است.

کیف دستی چرمی | کیف چرمی و نحوه ی نگهداری از کیف چرمی | فروشگاه کیف و کوله پشتی تنسر

  • کیف های چرمی به نور خورشید و آفتاب بسیار حساس هستند و بهتر است آن ها را در معرض نور خورشید قرار ندهید. کیف چرمی را در محفظه ای ضد غبار و در تاریکی نگه داری کنید.
  • اگر کیف چرم شما از چرم اصل است و بوی چرم آن شما را اذیت می کند، برای از بین رفتن بو، آن را در معرض هوا قرار دهید و لای روزنامه بپیچید. این کار بوی چرم آن را خیلی کمتر می کند ولی یادتان نرود کیف چرم اصل، همیشه کمی بوی چرمی بودن خود را خواهد داشت.
  • کیف های چرمی اگر استفاده نشوند و در آن چیزی قرار نگیرد خیلی زود چروکیده می شوند و شکل آن ها زشت می شود. برای جلوگیری از این کار باید یک کیف پارچه ای هم اندازه ی آن را پر از روزنامه ی مچاله شده کنیم و آن را درون کیف چرمی قرار دهیم. این کار برای زمانی که از کیف استفاده نمی کنیم بهترین گزینه است تا از چروک شدن آن جلوگیری شود.

کلام آخر

داشتن و خرید کیف دستی و دوشی چرمی برای لپ تاپ، تبلت یا هر چیز دیگر، مراقبت های خاصی را می طلبد که اگر آن را بکار نبندیم، کیف چرمی  زود از بین می رود. البته باید در انتخاب کیف چرم اصلی و طبیعی هم دقت لازم را به خرج دهیم.

فروشگاه اینترنتی تنسربگ با داشتن انواع کیف ها برای تبلت و لپ تاپ، گزینه ای مناسب برای خرید شما عزیزان است که پیشنهاد ما به شما این است که همین الان به فروشگاه تنسر سر بزنید و از خرید انواع کیف دستی و دوشی ، خرید انواع کوله پشتی ، خرید نواع کیف و کاور تبلت خرید کیف کمری و… اطلاعاتی کسب کرده و با قیمیت های باور نکردنی و کیفیت منحصر به فرد خرید نمایید.

  • فروشگاه کیف تنسر
  • 1399/05/13
  • 2847 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه
شروع مکالمه در واتس آپ