حمل کردن لپ تاپ هم دردسرهای خاص خود را دارد. به دلیل قیمت بالای این کالا و افزایش روز افزون این کامپیوترها، نگهداری از آن ها کار بسیار با اهمیتی است. گاهی برای حمل و نقل لپ تاپ از کیف دستی و گاهی از کوله پشتی استفاده می کنید اما نمی دانید کدام یک بهتر از دیگری است. برای حمل لپ تاپ باید یکسری نکات را بدانید تا بعدا متحمل خسارت سنگین نشوید. مهم ترین نکته در مورد حمل لپ تاپ استفاده از یک کیف دستی مناسب و با کیفیت است. نباید برای صرفه جویی در هزینه، از کیف های غیر استاندارد استفاده کنید. بهتر است کیف دستی لپ تاپ شما به گونه ای طراحی شده باشد که با اندازه ی لپ تاپ تان برابر بوده و لایه های محافظتی داخلی داشته باشد تا بتواند ضربه های معمول مانند ضربه های داخل اتوبوس، تاکسی و یا هر ضربه غیرارادی دیگر در طول فعالیت های روزانه را جذب کرده و به دستگاه منتقل نکند.

نکات مهم در مورد کیف و کوله لپ تاپ :

استفاده از کیف‌های غیر استاندارد برای لپ‌تاپ و همچنین قرار ندادن لپ‌تاپ در قسمت مخصوص حمل این وسیله در کیف، از اشتباهاتی است که عمر لپ تاپ را کم می کند. اگر خطرات سقوط و افتادن کیف را که در نظر نگیرید، جابجایی و تکان خوردن لپ‌تاپ در کیف نیز می‌تواند عمر مفید هارد دیسک ‌ها را کاهش دهد .اگر گاهی وقت ها در یک فیلم می بینید که برای مثال لپ تاپ بدون کیف توسط بازیگر حمل می شود یا توسط سارقان در موقعیت های خطرناک مثل پشت موتور و …جا بجا می شود بهتر است بدانید که این ها فقط برای نمایش در فیلم است و یک لپ تاپ بسیار بسیار آسیب پذیرتر از این حرف هاست.

برای حمل لپ تاپ باید از یک کیف دستی مخصوص یا کوله پشتی مخصوص استفاده کرد اما باید در نظر داشته باشید که مدل های ارزان‌ قیمت، حفاظت چندانی را فراهم نمی کنند. در انتخاب کیف سراغ مدل هایی بروید که چند لایه کناری داشته و از قسمت های فوقانی و زیرین هم در برابر فشارها و ضربات روزمره محافظت می کنند. یک کیف خوب باید دارای چندین محفظه مجزا برای نگهداری لپ تاپ و اشیاء دیگر به صورت جدا از هم باشد. سعی کنید از کیفی استفاده کنید که حداقل دارای دو محفظه جداگانه برای نگهداری لپ تاپ و لوازم جانبی مثل شارژر و دوشاخه باشد. قرار دادن این وسایل در کنار دستگاه ممکن است به بدنه دستگاه فشار وارد آورده و باعث خرابی صفحه نمایش و دیگر قسمت ها شود.

خب با همه ی این توصیه ها و نکاتی که در بالا ذکر شد اگر باز هم دوست دارید بدانید کیف دستی بهتر است یا کوله پشتی، پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید و با مزایا و معایب کیف های دستی و کوله پشتی آشنا شوید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

مزایا و معایب کیف دستی لپ تاپ:

کیف دستی و دوشی مدل منهتن | برای جابجایی لپ تاپ از کوله استفاده کنیم یا کیف دستی | فروشگاه تنسر

معمول ترین وسیله ی حمل و نقل برای لپ تاپ ها، کیف های دستی هستند که از ساده ترین تا پیشرفته ترین و هوشمندترین آن در بازار وجود دارد. در گذشته کیف های دستی تولید شده دارای یک دسته بودند و تنها دستگیره ی حمل و نقل آن فقط همان دسته ی ساده بود. رفته رفته برای کاهش فشار ناشی از حمل و نقل، بند دوشی برای آن تعبیه شد. کیف دستی مخصوص لپ تاپ به غیر از بند دستی و بند دوشی، باید دارای یک سری قابلیت ها و ویژگی هایی باشد تا بتوان آن را به کوله پشتی ترجیح داد. اگر یک کیف دستی دارای لایه های محافظتی محکمی باشد که با سیستم aircell ساخته شده باشد، قدرت ضربه گیری بالاتری نسبت به نمونه های مشابه خود دارد. داشتن جیب های مخفی برای نگه داشتن وسایل جانبی نیز از قابلیت های مهمی است. باید سعی کنید در خرید کیف لپ تاپ کیفی انتخاب کنید که ضد آب باشد. این ویژگی ها با کمی قیمت بالاتر خیلی ارزشمند تر از مدل های ارزان تر است. نباید سلامت لپ تاپ را به خاطر کمی ارزان تر بودن به خطر بیندازید. باید بدانید که کیف دستی برای مسافت های کوتاه به کار می رود. با همه ی مزایایی که یک کیف دستی دارد ولی معایب قابل ذکری هم وجود دارد که گفتن آن خالی از لطف نیست. کیف های دستی هر چقدر هم که پیشرفته باشند، فشار روی شانه و کمر وارد می کنند. این فشار می تواند در دراز مدت آسیب جدی به کمر و شانه وارد کند. همچنین کیف های دستی برای طی مسافت طول و دراز، مناسب نیست. به خصوص اگر بند دوشی نداشته باشد. با این همه اگر بدانیم که کیف دستی را کی و کجا استفاده کنیم قطعا از آن راضی خواهیم بود.

مزایا و معایب کوله های پشتی:

داخل کوله پشتی لپ تاپ تنسر | برای جابجایی لپ تاپ از کوله استفاده کنیم یا کیف دستی | فروشگاه تنسر

گاهی وقت ها برای بردن لپ تاپ به دانشگاه و یا زمانی که وسایل جانبی شما زیاد باشد، بهترین گزینه داشتن یک کوله پشتی است.

کوله های پشتی اگر درست و به موقع استفاده شوند رضایت خاطر مشتری  را به همراه خواهند داشت. کوله های مخصوص باید دارای بند کمری مناسبی باشند تا فشار از روی مهره های گردن و شانه برداشته شود. ضد آب بودن و ضد ضربه بودن کوله پشتی هم از دیگر ویژگی های آن هاست و در خرید کوله پشتی لپ تاپ مهم است. برخی از کوله پشتی های مخصوص لپ تاپ، هوشمند هستند. مثلا دارای کابل های رابط شارژر و هندزفری و هدفون هستند. هوشمند بودن یک کوله پشتی خیلی احساس بهتری به استفاده کننده می دهد. کوله پشتی های لپ تاپ با همه ی مزایایی که دارند یک مشکل بزرگ هم دارند. بزرگترین مشکل آن ها در گران بودن آن هاست که بیشتر به خاطر وجود لایه های ضربه گیر و پارچه های ضد آب است. اگر هم از نوع هوشمند باشد که قیمت آن خیلی بالاتر از نوع معمولی آن هاست.

از مزایای دیگر کوله پشتی این است که بخاطر داشتن دوبند شانه ای، فشار به صورت مساوی بین شانه ها و کمر تقسیم می شود که احتمال آسیب به کمر به شدت کاهش می یابد.

کلام آخر:

با توجه به آنچه ذکر شد می بینید که نمی توان به طور قاطع گفت که کیف بهتر است یا کوله پشتی. هر کدام برای زمان خاصی مناسب هستند و با توجه به امکانات، قابلیت و نیاز ما مورد استفاده قرار می گیرند.

نکته مهم این است که بعضی از نکات و موارد بالا در مورد کیف و کاور تبلت هم صدق میکند پس اگر به دنبال خرید کیف تبلت و کلاسوری هستید بد نیست آنچه خاندید را در نظر بگیرید

اگر در پی یافتن یک کیف دستی یا کوله پشتی مناسب هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از کیف های دستی و کوله های متفاوت در فروشگاه اینترنتی تنسربگ می باشد. مجموعه ی تنسربگ با داشتن انواع کیف های دستی و کوله پشتی، با قیمت های متفاوت می تواند نیاز شما را تا حد زیادی برطرف کند.

  • فروشگاه کیف تنسر
  • 1399/05/07
  • 3193 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه
شروع مکالمه در واتس آپ