وقتی صحبت از کیف سامسونت می شود، ناخودآگاه به یاد سال های دور می افتیم. زمانی که داشتن یک کیف سامسونت برای یک دانشجو یا کارمند نوعی اعتبار به حساب می آمد. کیف هایی در اندازه های متفاوت که محصولی آمریکایی بودند و نام اصلی آن “سامسونیت” بود. اکثر ایرانی ها به اسم سامسونت آن را می شناختند. اما امروزه کیف دستی ها و کوله پشتی ها جای سامسونت ها را گرفته اند. دیگر مثل گذشته فروش آنچنانی در بین مصرف کنندگان ندارند ولی هنوز هم هستند کسانی که به داشتن این کیف ها عادت دارند و یا داشتن یک سامسونت برای حمل پول یا اسناد آن ها راحت تر است. کوله پشتی ها حمل راحت تری نسبت به کیف های سامسونت دارند اما وقتی قرار باشد یک سری اسناد و مدارک را با خود حمل کنیم که نباید پاره شوند یا تا بخورند، آن وقت داشتن یک سامسونت به کار ما می آید. علاوه بر این ها خرید سامسونت جزء خرید کیف اداری است پس دقت در انتخاب این کیف ها مهم بوده و بسیار مهم است. داشتن یک سامسونت شیک و کار راه بینداز برای افرادی همچون کارمندان بانک یا اساتید دانشگاه و به خصوص ترخیص کاران گمرک های کشور، بسیار ضروری است.

 

تفاوت کیف های سامسونت با یکدیگر :

سامسونت های نسل اول همگی از جنس محکم و ضد ضربه تولید می شدند و جنس آن کاملاً خشک و غیر قابل انعطاف پذیر بود. وقتی درب آن ها را باز می کردید فقط یک محفظه ی اصلی داشت. بدون هیچ گونه جای ثانویه یا حتی جای خودکار و مداد. اما در تولیدات بعدی، جای خودکار و مداد اضافه شد و در محفظه ی اصلی آن، دو سه جای نگهداری مدارک هم قرار داده شد. طبیعی بود که در نسل اولیه ی آن جیب های جانبی وجود نداشته باشد چون اصلی ترین مصرف کیف سامسونت برای جابجایی پول نقد بود. حتی به قدری معروف بود که سارقان پول، کیف سامسونت اشخاصی که از بانک یا صرافی بیرون می آمدند را سریعاً سرقت می کردند. اما با استفاده ی دانشجویان و کارمندان از این کیف ها، تولید کنندگان به فکر اضافه کردن جای مدارک و جیب های جانبی در آن کردند که باعث بالا رفتن محبوبیت آن ها شد. کشورهایی مثل ایران و برخی دیگر از کشورها هم اقدام به تولید کیف های سامسونت کردند که بزرگترین تولید کننده ی سامسونت های فیک و غیر اصل در دنیا چین بود. اما هیچوقت هیچ کدام نتوانستند با نوع اصل آن رقابت کنند.

بعد از مدتی کیف های سامسونت تغییر شکل دادند و بدنه ی آن ها قابل انعطاف تر شد. جای بیشتر و جیب های بیشتری در داخل آن تعبیه شد. حتی جنس روی آن نیز چرمی شد و کیف سامسونت چرم جایگاه ویژه تری نسبت به مدل های قدیمی آن پیدا کرد. سامسونت های قدیم علاوه بر امنیت بالا و داشتن قفل رمز دار روی آن، یک معضل بزرگی داشت و آن هم این بود که حمل آن واقعا ساده نبود و وزن زیادی داشت. اما در مدل های تولید شده با جنس چرم طبیعی یا مصنوعی می توان گفت تا حد بسیار زیادی این مشکل رفع و وزن آن کمتر شد.

کیف سامسونت مشکی | کیف سامسونت، تاریخچه و هر چیزی که باید در مورد آن بدانید | فروشگاه تنسر

کیف سامسونت با کیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

کیف های سامسونت هم دارای ویژگی ها و قابلیت های متفاوتی هستند که باید به هنگام خرید آن را مد نظر قرار دهیم.

جنس سامسونت:

کیف های سامسونت اکثرا جنس ضد ضربه و محکمی دارند ولی جنس های نرم تر هم در بازار وجود دارند. مثلا سامسونت با جنس چرم یکی از آن هاست که در داخل کشور نمونه های بسیار با کیفیت آن، تولید می شود. با اینکه این روزها کمتر کسی پول نقد حمل می کند ولی بهتر است در صورت جابجایی پول نقد از کیف سامسونت استفاده کنیم چون جنس آن محکم تر است و امنیت بالاتری هم دارد. اگر برای حمل اسناد و کتاب و دفتر بخواهیم سامسونت بخریم، بهتر است از نوع چرمی آن استفاده کنیم.

دسته و بند شانه ای:

کیف های دستی دارای یک بند هستند و آن بند تا حد زیادی تحمل بار و وزن معمولی را دارد اما در کیف های سامسونت جریان کمی فرق دارد. وزن کیف های سامسونت به خاطر طراحی آن و قابلیت داشتن قفل رمز دار، سنگین است. اگر بخواهیم کلی اسناد و مدارک یا دسته های صدتایی اسکناس و دلار در آن بگذاریم قطعاً وزن آن چندین برابر می شود. پس وجود یک دسته ی محکم و با استقامت بالا واقعاً ضروری است.

کیف های سامسونت، به طور معمول، بندهای شانه ای ندارند ولی تعداد محدودی از آن ها به خصوص نوع چرمی آن ها ممکن است بند شانه ای هم داشته باشند.

قفل رمزدار:

سامسونت ها یک ویژگی دارند که تا قبل از تولید کیف های دستی و کوله های رمزدار، جزء جدایی ناپذیر آن ها به شمار می رفت آن هم قفل های رمز دار بود. کیف سامسونت مناسب دارای قفل رمزدار می باشد. وجود قفل روی کیف دستی در لحظه ی اول شاید کمی توی ذوق بزند و آدم را به یاد چمدان های قدیمی مادربزرگ ها بیندازد ولی با اندکی تفکر در می یابیم که وجود قفل برای کسانی که قصد حمل دسته های اسکناس و اسناد مهم را دارند، خیلی هم مهم و ضروری است.

جیب و جای مدارک:

کیف های سامسونت از نوع جدید با مدل های قدیمی متفاوت هستند. در نوع قدیمی، وقتی درب کیف را باز می کردیم فقط یک محفظه ی گود می دیدیم که هر چیزی را در آن می گذاشتیم. پول، مدارک، کتاب و هر چیز دیگر که بدون جدا سازی، آنها را درکیف قرار می دادیم و درب آن را می بستیم. اما در مدل های جدیدتر جیب های کناری و داخل درب، بیشتر شد. جیب های مدارک و جیب های قرار دادن خودکار و فندک و غیره

قیمت سامسونت:

اگر به دنبال داشتن کیف سامسونت های 20 سال پیش هستید و بتوانید آن ها را تهیه کنید، قیمت جنس اصلی و اورجینال آن بالاست. ولی در حال حاضر کیف های سامسونت چرمی با قیمت های پایین تر نیز در دسترس است که در داخل کشور تولید می گردد.

کیف سامسونت قهوه ای | کیف سامسونت، تاریخچه و هر چیزی که باید در مورد آن بدانید | فروشگاه  تنسر

کلام آخر

خوب است بدانیم که شرکت سامسونت فقط کیف دستی تولید نمی کند. امروزه با تولید کیف های مسافرتی و چمدان و کوله های مختلف، جایگاه ویژه ای بین مصرف کنندگان دارد. حتی در دستاوردی جدید، با همکاری شرکت سامسونگ، اقدام به تولید چمدان و کیف دستی کاملاً هوشمند کرده است. با توجه به ارائه ی کیف های سامسونت در بازارهای آنلاین، پیشنهاد می شود قبل از سر زدن به فروشگاه های سطح شهر، نگاهی هم به مدل ها و طرح های موجود در اینترنت بزنید.

پیشنهاد ما به شما استفاده از فروشگاه اینترنتی تنسر است که پشتیبان تولید کنندگان داخل کشور می باشد. این فروشگاه با داشتن انواع کیف های سامسونت و کیف های دستی می تواند نیاز شما را تا حد زیادی بر طرف کند و به طور کلی میتوانید برای کسب اطلاعات و خرید کیف دستی و دوشی به این سایت سری بزنید.

 

  • فروشگاه کیف تنسر
  • 1399/05/02
  • 3308 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه
شروع مکالمه در واتس آپ