سال هاست که استفاده از موبایل به شدت زیاد شده است. طبیعی است که کاورهای موبایل و تبلت هم فروش بالایی داشته باشند. خیلی از کاربران دوست دارند از وسیله ای استفاده کنند که صفحه ی آن بزرگ تر از یک موبایل معمولی  باشد. بخاطر همین تبلت ها کم کم جای خود را در بین کاربران باز کرده اند و روز به روز به مدل و برند های آن اضافه می شود. از مهمترین و محبوب ترین برند های داخل و حتی خارج از کشور می توان برند سامسونگ را نام برد. وقتی بازار کاور تبلت و موبایل داغ باشد، تعجبی ندارد که توزیع و فروش کاور های تقلبی و فیک هم داغ باشد. پس اگر بخواهیم همیشه جنس اصل را بخریم باید از مراکز معتبر خرید کیف تبلت و کلاسوری را انجام دهید .

وقتی قصد خریدن یک تبلت را داریم باید بدانیم که  تبلت نیز مانند لپ تاپ  به کیف و پوشش مناسب و محافظت کننده نیاز دارد تا در برابر آسیب های احتمالی مصون بماند.

انواع کاور تبلت:

کاورها به دو نوع تقسیم می شوند. کیفها و قاب ها، که هر کدام در موقعیت مخصوص به خود کاربرد دارد.

قاب تبلت طرح دار | انواع کاورهای تبلت و بررسی و مزیت هرکدام | فروشگاه کیف و کوله پشتی تنسر

کیف تبلت:

وقتی قصد داریم تبلت خود را به بیرون از خانه ببریم مثل اداره یا هر جا بهتر است از کیف تبلت استفاده کنیم. این کیف ها با داشتن لایه های محافظت کننده و ضربه گیر داخلی می توانند از آسیب رسیدن به تبلت جلوگیری کنند. کیف ها در انواع و اقسام مختلف با سایز های متغیر تولید می شوند. بعضی از کیف های قدیمی تر فقط بعنوان یک کیف حمل و نقل استفاده می شوند اما کیف هایی که  جدید تر تولید شده اند، هر کدام دارای پورت های تبلت هستند مثل پورت شارژر، یو اس بی، پورت هدفون و هندزفری. اغلب کیف های مخصوص برای  تبلت، دارای صفحه کلید می باشند. جنس های مختلفی در ساخت این کیف  ها بکار می رود. مثلا چرم یا پلاستیک که هر دو ضد آب هستند. همانطور که گفته شد کیف تبلت نیاز به ضربه گیر دارد و در بعضی از کیف های اداری این قابلیت یافت میشود پس بعضی مواقع خرید کیف اداری هم میتوانند مناسب باشند

قاب تبلت:

وقتی نمی خواهیم تبلت را با خود زیاد جا به جا کنیم، دیگر نیازی به کیف نداریم. اما می توانیم بجای آن از قاب محافظت کننده استفاده کنیم. قاب ها هم انواع مختلفی دارند.برخی از قاب های موجود در بازار داخلی شامل موارد زیر هستند

  • قاب های چرمی:

    قاب های چرمی دو نوع می باشند. چرم طبیعی و چرم مصنوعی. در هر صورت شیک و گران قیمت هستند و در مقابل آفتاب بسیار مقاوم اند اما دوام پایینی دارند و زود پاره می شوند

  • قاب های چوبی:

قاب مبایل و تبلت طرح چوب حکاکی شده | انواع کاورهای تبلت و بررسی و مزیت هرکدام | فروشگاه تنسر

این قاب ها دوام پایین،  ولی زیبایی خاصی دارند. اکثرا از چوب بامبو درست شده اند و دارای طرح و نقش های زیبایی هستند

  • قاب های فلزی:

از معایب این قاب ها می توان به وزن بالا و جلوگیری از سیگنال های موبایل اشاره کرد. اما در مقابل ضربه و آسیب بسیار محکم هستند

  • قاب و کاور های پلاستیکی:

این کاورها بسیار پر فروش، راحت و با دوام هستند. از موادی همچون پلی یورتان و پلی کربنات ساخته شده اند. البته قاب های هیبریدی هم نوع دیگری از قاب های پللاستیکی هستند که از دو یا سه لایه تشکیل می شوند و از محکم ترین قاب های موجود در بازار هستند. اما در کل از معایب قاب های پلاستیکی می توان به شکننده بودن، تغییر رنگ دادن در نور آفتاب و بزرگ بودن آن ها اشاره کرد.

  • قاب و کاور های فیبروکربنی:

این کاورها که در حال حاضر از گران ترین قاب های گوشی و تبلت هستند، ضد ضربه می باشند و دوام بالا از ویژگی اصلی این قاب هاست. دارای ظاهری حرفه ای هستند اما در طرح ها و نقش های محدودی تولید می شوند. این قاب ها ضد خش می باشند

آیا کاور ها می توانند تبلت را در برابر آسیب ها ایمن کنند؟

مبایل آسیب دیده | انواع کاورهای تبلت و بررسی و مزیت هرکدام | فروشگاه کیف و کوله پشتی تنسر

به دلیل گران قیمت بودن تبلت، نیاز داریم که از آنها تا حد امکان محافظت کنیم تا آسیبی نبینند. ضربه هایی که به تبلت وارد می شود یا آبی که به داخل آن نفوذ می کند، گاهی هزینه های بالای چندین میلیون تومان را برای ما به بار می آورند. خطراتی که می تواند تبلت و موبایل ما را تهدید کند،  شامل شکستگی، خیس شدن وغیره است. این خطرات به راحتی قابل پیشگیری هستند. استفاده از کاور و قاب مناسب، می تواند مشکل ما را تا حد قابل توجهی حل کند. البته بهتر است برای تبلت و موبایل غیر از کاور و قاب  یک گلس مناسب هم استفاده کنیم. گلس های شیشه ای و بعضا پلاستیکی، می توانند از شکستگی ال سی دی و ال ای دی تبلت  جلوگیری کنند.

ویژگی های یک کاور تبلت خوب چیست؟

اگر بخواهیم کیف یا قاب مناسبی برای تبلت خود تهیه کنیم باید به یک سری نکات توجه کنیم. نکات مهمی که می توانند از بروز خسارت های میلیونی تا حد زیادی جلوگیری کنند. این نکته وجود دارد که بعضی از نکات پایین برای خرید کیف لپ تاپ هم به دردتان می خورد. برخی از نکات مهم در انتخاب یک کاور مناسب شامل موارد زیر می باشد:

  1. کاور مناسب باید حتما ضد آب باشد. اگر کیف یا قاب انتخابی ما ضد آب نباشد، مطمعنا باید بعدا خسارت های زیادی را متحمل شویم.
  2. این روزها با توجه به پیشرفت تکنولوژی و نیاز کاربران به پورت های جانبی و صفحه کلید، باید کیفی را انتخاب کنیم که این ویژگی ها را داشته باشد
  3. بند محافظ برای بسته شدن کیف تبلت بسیار ضروری است. این بند از افتادن و شکستن تبلت تا حد زیادی جلوگیری می کند
  4. اگر تبلت ما مدل خاصی است و کاور آن در بازار موجود نیست حتی المقدور از کاور های مشابه استفاده کنیم اما در نهایت اگر کاور مناسب وجود نداشت، سعی کنیم آن را بسازیم. ساخت آن زیاد کار سختی نیست و با سرچ کردن در اینترنت می توانیم راهکار ساختن آن را پیدا کنیم.
  5. اگر تبلت ما از برند خاص و معروفی مثل سامسونگ می باشد، بهتر است کیف و قاب مخصوص آن را از مراکز معتبر تهیه کنیم این کار بخاطر این است که کاورهای اصل را بخریم. این روزها با توجه به افزایش تقاضا برای تولید تبلت، کاور و کیف های تقلبی و فیک در بازار زیاد شده اند.
  6. قیمت همیشه برای ما مهم بوده و هست. کاورها قیمت های مختلفی دارند اما باید سعی کنیم در درجه ی اول کیفیت و کارایی کیف و قاب را مد نظر قرار دهیم و سپس به قیمت بپردازیم.
  • فروشگاه کیف تنسر
  • 1399/04/25
  • 2332 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه
شروع مکالمه در واتس آپ